بهادری جهرمی: دانشگاه آزاد پیشگام در آموزش مهارتی است + ویدیو

سخنگوی دولت گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با راه‌اندازی مدارس مهارتی، پیشگام در ارتقا سطح مهارت دانشجویان است.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دومین رویداد مشق امید دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: من واقعا از این رویداد لذت بردم و انتخاب موضوع و عنوان را تحسین می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

کلاس درس‌های سنتی؛ درحال تعطیلی/ آموزش تعاملی به حل مسئله منجر می‌شود

وی ادامه داد: شناسایی ابعاد مختلف مسائل توسط این رویداد؛ مشق نویسی می‌شود. دانشجویان با این رویداد یاد می‌گیرند که موضوعات نباید ساده‌نگری شوند.

جهرمی بهادری تصریح کرد: وقتیکه می‌خواهیم نسخه درمان موضوع یا مشکلی را بنویسیم، باید با در نظر گرفتن تمام جوانب فنی آن مانند علنی، تخصصی، پیچیدگی همراه باشد.

سخنگوی دولت درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در مهارت آموزی دانشجویان مطرح کرد: اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه به کارگیری دانشجویان در صنعت و ارتقا مهارت‌های آنان در شناسایی مسائل و حل المسائل محدود به این رویداد نیست.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در راه اندازی مدارس مهارتی پیشگام و پیش‌قدم بود. هدف نیز این بود که دانشجویان بتوانند در کنار تحصیل به نوعی مهارت مرتبط با آن تحصیل را نیز یاد بگیرند.

جهرمی گفت: ما نیازمند سرعت بخشی جدی به موضوعات گروهی، آموزش‌های مهارت محور، تمرین محور. آموزش جمعی و آموزش با بهره گیری ابزارهای خود یادگیری هستیم. یعنی دانشجویان در گروه‌های مختلف خودشان مهارت را فرا می‌گیرند. البته این آموزش تحت نظارت یک استاد راهنما خواهد بود. همچنین دانشجویان با یکدیگر رقابت می‌کنند. این رقابت انواع و اقسام ویژگی‌های تحسین برانگیز آموزشی را به همراه دارد.

سخنگوی دولت عنوان کرد: امیدواریم این روش های مهارتی استمرار داشته باشد و به شدت افزایش یابد.

وی با اشاره به گلایه تیم برتر سال گذشته رویداد مشق امید اظهار کرد: این دانشجو گلایه داشت که کاش بشود این ایده‌های دانشجویی در عرصه عمل توسط نهادهای اجرایی به کار گرفته شوند. در واقع این دانشجو به پسا رویداد اشاره داشت.

وعده سخنگوی دولت برای اتصال ایده‌های برتر مشق امید به دستگاه‌های دولتی

جهرمی گفت: من به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قول دادم که به امید خدا حلقه وصل خروجی رویداد و گروه‌های برتر با دستگاه‌های مربوط باشیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: به عنوان مثال گروهی که در حوزه کشاورزی و نحوه آبیاری ایده دارد به وزارت جهاد و کشاورزی یا وزارت نیرو وصل خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =