دفاع مردم فلسطین بر اساس اسناد حقوق بین‌الملل مشروع است

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: بر اساس اسناد حقوق بین‌الملل، دفاعی که مردم فلسطین در این سال‌ها و ماه‌های اخیر انجام دادند، کاملا مشروع است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان در همایش بین‌المللی طوفان‌الاقصی و غزه؛ روایت‌ها و واقعیت‌ها که ۶ آذرماه ۱۴۰۲ در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: حوادث غزه و جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی مرتکب شده است، از زوایای گوناگون قابل بررسی است. من قصد دارم بحثی حقوقی نسبت به این اقدامات و در مورد توصیف این جنایت‌ها از نگاه حقوق بین‌الملل مطرح کنم. رژیم صهیونیستی از ابتدا تاکنون وضعیتی عادی و متعارف نداشته است. از زمان اشغال سرزمین‌ها و تشکیل دولت غیرقانونی، بر اساس حقوق بین‌الملل یک تصرف غاصبانه و یک انحراف بود.

بیشتر بخوانید:

واکنش رسمی ۲۶ دانشگاه نخست جهان به جنگ غزه

وی افزود: هم غصب سرزمین‌ها و هم کشتار مردم فلسطین از جمله اقدامات خلاف صهیونیست‌ها بود. به تدریج حق مردم فلسطین برای تاسیس یک کشور و تشکیل دولت به رسمیت شناخته شد؛ اما جنایت‌های صهیونیست‌ها همچنان ادامه داشت. کوچ اجباری مردم و اخراج اجباری مردم مظلوم فلسطین امر روشنی است که حدود ۷ میلیون آواره فلسطینی در جهان را ایجاد کرده است.

کدخدایی خاطرنشان کرد: شهرک‌سازی‌هایی به صورت غیرقانونی و بر خلاف حقوق بین‌الملل در این سال‌ها در حال ساخت است. رژیم صهیونیستی یک رژیم نژادپرست است. آنچه در اسناد حقوق بین‌الملل آمده است، این است که هرگونه مقابله با این اقدامات مشروع است. بنابراین، دفاعی که مردم فلسطین در این سال‌ها و ماه‌های اخیر انجام دادند، کاملا مشروع است. اقداماتی که از ابتدای اکتبر امسال اتفاق افتاد، باید مورد بررسی قرار گیرد. تفکیک نظامیان از غیرنظامیان در هر جنگی ضروری است. اصل تناسب یعنی باید در همه مخاصمات تناسب رعایت شود و در مقابل پایگاه نظامی، بیمارستان و مسجد مورد هدف قرار نگیرد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان تاکید کرد: با وجود این که قوانین حقوق بین‌الملل توسط خود غربی‌ها نوشته شده است، شاهد حمایت بی‌دریغ کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی هستیم. این کشورها هم شریک اقدامات مجرمانه رژیم صهیونیستی هستند. اصل اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط رژیم صهیونیستی عملی نامشروع است و دفاع مردم فلسطین بر اساس کنوانسیون‌های حقوق بشری و بین‌المللی است‌. امیدواریم روزی نهادهایی داد مردم غزه را از رژیم صهیونیستی بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =