افزایش عرضه مرغ در بازار افزایش / قیمت مرغ ارزان می‌شود

قیمت مرغ در مغازه‌های سطح شهر بار دیگر از ۱۰۰ هزار تومان گذشته و در بهترین شرایط، هر کیلو مرغ تازه کامل با قیمت ۹۸ هزار تومان عرضه می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مشاهدات میدانی نشان می‌دهد قیمت مرغ در تمام مناطق پایتخت ظرف دو هفته گذشته با افزایش همراه بوده و در بعضی فروشگاه‌ها تا کیلویی ۱۰۵ هزار تومان هم رسیده اما میانگین قیمت این کالای اساسی در روزهای گذشته کیلویی ۱۰۰ هزار تومان بوده که کیلویی ۲۴ هزار تومان نسبت به نرخ مصوب ۷۶ هزار تومانی بالاتر است.

بیشتر بخوانید:

اگر زیاد تخم مرغ می‌خورید، بخوانید

قیمت مرغ بعد از اوجی که در سه ماه اول سال داشت، طی مرداد و شهریور با کاهش بسیار خوبی همراه بود و بازار این محصول، ثباتی سه ماهه را تجربه کرد که ناشی از افزایش تولید و جوجه ریزی ۱۳۶ میلیون قطعه‌ای در تیرماه بود. قیمت مرغ کامل در ماه‌های گذشته بین کیلویی ۸۲ تا ۸۵ هزار تومان در نوسان بود اما ابتدای هفته گذشته هر کیلو گوشت مرغ به حدود ۸۹ هزار تومان رسید و تا پایان هفته تا ۹۲ هزار تومان بالا رفت تا سرانجام روز جمعه به ۱۰۰ هزار تومن و بالاتر رسید.

افزایش عرضه از ۲۵ آذر

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران روز گذشته ضمن تایید افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر از اظهار نظر درباره وضعیت بازار خودداری کرد و هرگونه اظهار نظری را موجب تنش بیشتر در بازار دانست.

مهدی یوسفخانی به همشهری گفت: قیمت مصوب مرغ تازه کامل همچنان کیلویی ۷۸ هزار تومان است که وزارت جهاد کشاورزی تعیین کرده و فروش با قیمت‌های بالاتر از این مجاز نیست، اما چنانکه همگان شاهد آن هستند قیمت کنونی در بازار بسیار بالاتر از این رقم است.

وی با این‌حال افزایش قیمت مرغ را مقطعی دانست و وعده داد که این مشکل از دو هفته آینده رفع خواهد شد.

یوسفخانی در پیش‌بینی آینده بازارگفت: با توجه به افزایش جوجه‌ریزی و رشد تولید، وضعیت بازار از ۲۵ آذرماه بهتر می‌شود و شاهد کاهش دوباره قیمت‌ها خواهیم بود.

به گفته وی، جوجه‌ریزی از اوایل مهر به دلیل کمبود و گرانی جوجه یکروزه، با کاهش همراه بود که این عامل، کمبود و گرانی مرغ در روزهای اخیر را به دنبال داشت، اما از ۱۰ آبان میزان جوجه‌ریزی افزایش یافته که این جوجه‌ها ظرف ۱۵ روزآینده به بازار عرضه می‌شوند و قیمت‌ مرغ متعادل می‌شود.

قیمت مرغ در میادین شهرداری

در روزهای گذشته غرفه‌های فروش مرغ در میادین میوه و تره‌بار نیز به دلیل کاهش عرضه با ازدحام مواجه بودند. در میادین، قیمت مرغ تازه کامل بر اساس آخرین نرخنامه، کیلویی ۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان است که نسبت به هفته‌های قبل نوسان زیادی نداشته اما مرغ تفکیک شده تا ۱۵ هزار تومان رشد قیمت داشته است.

به طوری که هر کیلو ران مرغ بدون پوست از ۱۰۶ هزار و ۷۰۰ تومان در مهرماه به ۱۲۰ هزار تومان در نرخنامه جدید افزایش قیمت داشته است. سینه مرغ بدون پوست نیز از ۱۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان به ۱۳۸ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است. این دومین تغییر قیمت مرغ در میادین طی آذرماه محسوب می‌شود، به این معنا که طی هفته گذشته ۱۰ هزار تومان به قیمت محصولات تفکیکی افزوده شده است.

منبع: روزنامه همشهری

انتهای پیام/

کد خبر: 1209158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =