گاف عجیب رسانه‌های ضدانقلاب درباره ماکت فضایی ایران

گزارشی درباره کپسول زیستی ایران که قرار است به فضا پرتاب شود، منتشر کرده است که در این گزارش، تصویری آرشیوی از ماکاپ نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار ایرانی منتشر شده است؛ در همین زمینه رسانه‌های ضدانقلاب و معاند گاف عجیبی داده‌اند!

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، خبرگزاری تسنیم گزارشی درباره کپسول زیستی ایران که قرار است به فضا پرتاب شود منتشر کرده است که در این گزارش، تصویری قدیمی از ماکاپ نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار ایرانی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

اینترنت ماهواره‌ای ملی در دستور کار سازمان فضایی

در همین زمینه رسانه‌های ضدانقلاب و معاند گاف عجیبی داده‌اند و با انتشار تصاویر ماکت این فضاپیما در رسانه‌های خود، مدعی شدند که این فضاپیما امنیت کافی ندارد!

این ماکت در دولت یازدهم برای کارهای نمایشگاهی در خارج از وزارت ارتباطات طراحی شده بود و در واقع یک سازه فلزی است تا مخاطبان نمایشگاهی یک مدل ذهنی از فضاپیمای سرنشین‌دار داشته باشند.

این سازه فلزی هیچ ارتباط و قرابتی با نسخه اصلی ندارد و تصویر نسخه اصلی نیز محرمانه است که بعد از پرتاب کپسول زیستی ایران، تصاویر آن برای مردم منتشر خواهد شد و مردم مشاهده خواهند کرد که این مدل اصلی با ماکت آن که در سال ۱۳۹۳ در نمایشگاه دستاوردهای فضایی رونمایی شد بسیار متفاوت است.

شاید نخستین دلیل این موضوع آن باشد که دولت سیزدهم اعلام کرده است که موضوع زیست فضا را قرار است بعد از یک دهه توقف در دوره دولت روحانی، دوباره از سر بگیرد و نخستین کپسول زیستی را در آینده نزدیک به فضا پرتاب کند.

اما این موضوع، می‌تواند دلیل دیگری نیز داشته باشد و آن نیز "خودتحقیری" است که عده‌ای به‌صورت ذاتی به این وضعیت مبتلا هستند و از کوچکترین فرصتی برای زیرسؤال بردن دستاوردها و توانمندی‌های ایران در حوزه‌های مختلف علمی از جمله حوزه هوا و فضا استفاده می‌کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1209435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =