وزیر امور خارجه سه‌شنبه به روسیه می‌رود

وزیر امور خارجه در آستانه سفر به پایتخت روسیه برای حضور در اجلاس وزرای خارجه کشورهای حاشیه خزر، این منطقه را دارای اهمیت ویژه‌ در سیاست همسایگی ایران دانست.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه برای حضور در اجلاس وزیران خارجه کشورهای ساحلی خزر و پیگیری موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای ساعاتی دیگر تهران را به مقصد مسکو ترک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

امیرعبداللهیان: کمیسیون مشترک ایران و عمان به‌زودی در تهران برگزار می‌شود

نشست سالانه وزیران خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر، فردا (سه‌شنبه) با حضور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار می‌شود و در این اجلاس مهمترین موضوعات مرتبط با دریای خزر مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

امیرعبداللهیان در این سفر علاوه بر دیدار با وزیر خارجه روسیه، دیدارهای دوجانبه ای را با سایر وزرای امور خارجه شرکت کننده در نشست هم خواهد داشت.

وزیر امور خارجه عصر دوشنبه در این باره در فضای مجازی نوشت: به منظور شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای حاشیه دریای خزر و پیگیری موضوعات دوجانبه و منطقه‌ با وزیر خارجه روسیه و دیگر همتایانم، عازم‌ مسکو هستم.

وزیر امور خارجه افزود: اهمیت همکاری و مشارکت جمعی با وجود فرصت‌های اقتصادی متنوع و چالش‌های زیست محیطی در این منطقه، برجسته است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: دریای خزر به عنوان شتاب‌دهنده رشد مناسبات تجاری چندجانبه‌ میان کشورهای ساحلی اهمیت ویژه‌ای در سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =