بی هوا، حالی برای روز دانشجو نمانده است/ آقای رئیس جمهور، دقیقا کجا ایستاده‌اید؟

خبرنگار ایسکانیوز دیدار رئیس جمهور و دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی را که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، روایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دختر در حیاط دانشگاه دست دوستش را کشید و گفت؛ بیا برویم رئیس جمهور آمده است. دختر دیگر لحظه‌ای مکث کرد تا بفهمد چه شده، به سختی ماسکش را پایین کشید و جواب داد؛ نه نمی‌توانم، نفسم بالا نمی‌آید.

طرف دیگر حیاط، یک صف چند ۱۰۰ نفره از دانشجویان برای ورود به سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی تشکیل شده بود؛ صف تحویل گوشی، صف تحویل کیف و نهایتا صف ورود به سالن. خبرنگاران کارشان را از همان بیرون سالن شروع کرده بودند. خبرنگار از دانشجویی پرسید؛ چه نمره‌ای به عملکرد دولت می‌دهید؟ دانشجو خندید و گفت؛ من نمره نمی‌دهم. فقط می‌توانم بگویم نیاز به تلاش بیشتر.

خبرنگار دیگری بین گروهی از دانشجویان منتظر رفت و پرسید؛ رئیس جمهور می‌تواند برای آبادی کشور روی شما حساب کند؟ بچه‌ها همه با قوت گفتند؛ بله؛ اما آیا ما هم می‌توانیم روی رئیس جمهور حساب کنیم؟!

بی هوا، حالی برای روز دانشجو نمانده است/ آقای رئیس جمهور، دقیقا کجا ایستاده‌اید؟

دانشجویان بالاخره توانستند یکی یکی صفوف را پشت سر گذاشته و وارد سالن شوند. علاوه بر این که همه ۷۰۰ صندلی‌ سالن دانشگاه پر بود، دانشجویان بر روی پله‌های راهروهای سالن هم نشسته بودند.

جلسه با صحبت‌های رئیس دانشگاه شروع شد. آقامیری دستاوردهای دانشگاه بهشتی را شمرد و در پایان هم گفت؛ وقت دوستان را برای بیان مطالبات نمی‌گیرم، همه را به صورت مکتوب تقدیم رئیس جمهور خواهم کرد.

بیشتر بخوانید:

رئیسی: دانشگاه نباید به باشگاه احزاب سیاسی و پیاده‌نظام سیاسیون تبدیل شود

آقای رئیس جمهور، دقیقا کجا ایستاده‌اید؟!

سپس هفت دانشجو از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی تا نماینده نخبگان پشت تریبون رفتند و در آخر رئیس جمهور سخن گفت. دانشجویی گفت؛ آقای رئیس جمهور، دقیقا کجا ایستاده‌اید؟! پس از سه سال که از آغاز کار دولت می‌گذرد، هنوز دولت در حالت آزمون و خطاست. شما برنامه‌ای برای انتخاب افراد اصلح نداشتید، پس با آزمون و خطا پیش رفتید.

دانشجویان از بی‌عدالتی و فساد گفتند، از وضعیت مسکن و رشد اقتصاد گلایه کردند. رئیس جمهور هم گفت که رشد اقتصادی در سه ماهه اول ۱۴۰۲ به ۷ درصد رسیده و رشد مسکن در کشور در سال های ۹۸، ۹۹ منفی ۱۵و ۱۳ درصد بود و امروز رشد منفی به رشد مثبت ۳.۲درصد رسیده است. رئیسی تصریح کرد که یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسکن روستایی، شهری و بافت فرسوده در کشور در حال ساخت است.

دانشجویی گلایه کرد که چرا دیدار با رئیس جمهور در فضای عمومی دانشگاه برگزار نشده است و گفت؛ این نحوه برگزاری جلسه بی‌احترامی به دانشجویان است. برنامه روز دانشجو باید به صورت عمومی و با حضور همه دانشجویان برگزار شود. رئیسی هم پاسخ داد که من در سفرهای استانی با دانشجویان هم دیدار می‌کنم.

دانشجوی مطالبه‌گر چه شد؟!

رئیس جمهور امروز هم مثل همیشه تاکید کرد که دانشگاه اتاق فکر و اندیشه‌ورزی دولت است. دانشگاه می‌تواند مسئله را بشناسد و برای آن راه‌حل پیدا کند. رئیسی این راه گفت که هر وقت لازم باشد مدیری تغییر کند، تعلل نخواهیم کرد؛ اما نگفت مسئولان محیط زیست چه می‌کنند؟! چرا قانون هوای پاک داریم؛ اما تهران امسال فقط ۹ روز هوای پاک داشته است؟!

رئیسی نپرسید که آیا این دانشگاه راهکاری برای حل مشکل آلودگی هوا پیدا کرده است؟! حتی نگفت ما به دنبال راه‌حل برای رفع آلودگی هوا می‌گردیم. آقای دانشگاه آیا رئیس جمهور مشکل را گفته و شما نشنیده گرفته‌اید؟! اصلا به فرض که نگفته باشد، خودتان نمی‌بینید هوایی برای نفس کشیدن نیست؟!

هیچ کدام از تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی وقتی متن سخنرانی‌شان را می‌نوشتند به این فکر نکردند امسال بیش از ۶ هزار نفر فقط در تهران بر اثر بیماری‌های ریوی جان باخته‌اند.

حتی یک گروه ۱۰ نفره از جمعیت دانشجویی ۲۰ هزار نفره دانشگاه نگفت ما هوای پاک می‌خواهیم! مگر دانشجو قرار نبود مطالبه‌گر باشد، چرا هیچ کس هوای پاک را مطالبه نکرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =