افتخار می‌کنیم دانشجویان مسائل مهم را به ما گوشزد می‌کنند

حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حساسیت و دغدغه دانشجویان را فال نیک می‌گیریم و افتخار می‌کنیم که مسائل مهم را مورد توجه قرار داده و به ما گوشزد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از شهرکرد، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری صبح امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، با بیان اینکه سفر اول ریاست جمهوری به استان چهارمحال و بختیاری خرداد ۱۴۰۱ بود و می‌توان از آن به عنوان سند توسعه و پیشرفت استان نام برد، گفت: با تزریق اعتبارات، پروژه‌های زیادی آماده افتتاح شده و سرعت کار ۱۰ برابر افزایش یافته و همچنین پروژه‌های آبی که ۱۸ سال متوقف بودن افتتاح شده و سفر دوم ریاست جمهوری‌ را جلو انداخته است که باعث ایجاد امید در میان مردم شد.

حیدری با بیان اینکه طی سفر دوم پروژه تامین آب شرب نیمی از جمعیت استان افتتاح شد، افزود: با آبگیری این پروژه ۶۵ درصد استان چهارمحال و بختیاری از آب شرب پایدار برخوردار شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ روستا در استان با تانکر آبرسانی می‌شدند که در حال حاضر در قالب جهاد آبرسانی به دنبال آبرسانی ثابت هستیم و تا پایان دولت جشن پایان آبرسانی برای این روستاها برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این استان تزریق شده و باعث افتتاح تعداد قابل توجهی از طرح‌ها گردیده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی سفر اخیر ریاست جمهوری به استان ۲۰۰ هزار نفر با سامانه ۱۱۱ تماس گرفتند و مشکلات خود را بیان کردند همچنین در این سفر توافق‌نامه‌هایی برای افزایش اشتغال و کاهش بیکاری با هلدینگ‌ها به امضا رسید.

وی گفت: با پیشنهاد ما ستاد ویژه توسعه استان‌های زاگرس‌نشین ایجاد شد و در اولین جلسه ۲۴ پیشنهاد با محوریت اشتغال مطرح گردید و کارگروه‌های مختلفی شکل گرفت تا تحول لازم در این استان‌ها ایجاد شود.

حیدری بیان کرد: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم نرخ بیکاری استان در سطح کشور دوم بود که در پایان سال ۱۴۰۱، با هشت پله صعود به جایگاه دهم رسیدیم.

وی با بیان اینکه در صادرات غیرنفتی ۲۰۰ درصد رشد داشتیم ادامه داد: در این دولت ۶۸ بنگاه و کارخانه راکد در استان فعال شده، گلخانه‌ها از ۳۰ هکتار به ۸۰ هکتار رسیده و در طرح توسعه، ایجاد ۵۰۰ هکتار گلخانه هدفگذاری شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به سند توسعه آمایشی در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: در حوزه کشاورزی، کشاورزی نوین جای کشاورزی سنتی را گرفته و در حوزه توسعه گردشگری و بومگردی، طی ۲ سال گذشته ۸۰ مجوز صادر شده است.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت پراکنده و محدود در استان مشغول فعالیت بودند که با تزریق اعتبارات ساختمان پارک علم و فناوری به بهره‌برداری رسید و ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در آن مستقر شدند.

حیدری با اشاره به اینکه برای مسکن قدم‌های محکمی برداشته شده، گفت: چهارمحال و بختیاری رتبه نهم در ساخت مسکن را دارد و تا کنون برای ساخت ۵۸ هزار واحد مسکونی ۷۵ درصد زمین مورد نیاز فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان همواره نقش فعال و اثرگذاری در تاریخ داشته‌اند و امروز هم مسئولیت تمدن‌سازی را بر عهده دارند، افزود: تمدن نوین اسلامی، توسعه ایران قوی، رشد مرجعیت علمی و کسب کرسی‌های مهم فکری بر عهده شما دانشجویان و دانشگاهیان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ضمن تقدیر از بیان مطالبات دانشجویان، اذعان داشت: این

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: هوشیاری و درک موقعیت یکی از ویژگی‌های اساسی دانشجویان است که روزی با هوشیاری مقابل دشمنان این ملت ایستادند و امروزه پرچم جهاد علمی را بالا برده‌اند.

حیدری در پایان سخنانش گفت: دانشجویان افسران و پرچمداران جنگ نرم هستند که از سختی‌ها و خطرها نمی‌هراسند و اجاره نمی‌دهند دشمن، آینده را برای آن‌ها تیره و تار نشان دهد.

خبرنگار: سیده نرجس موسوی

پایان پیام/

کد خبر: 1209810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =