آغاز طرح نظارت ویژه بر بازار شب یلدا از ۲۰ آذر

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران گفت: طرح نظارتی شب یلدا از ۲۰ آذر شروع و نظارت ویژه بر میوه‌فروشی‌ها، قنادی‌ها، آجیل‌فروشان و گل‌فروشی‌ها انجام می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ «بهنام نیک‌منش» در آستانه فرا رسیدن شب یلدا با اشاره به تشدید طرح نظارت و بازرسی در این ایام، افزود: معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران طی نامه‌ای به همه روسای اتاق‌های اصناف سراسر کشور، بر ضرورت تشدید طرح نظارت و بازرسی در ایام شب یلدا تأکید کرده است.

بیشتر بخوانید:

قیمت آجیل شب یلدا چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲

معاون بازرسی اتاق اصناف گفت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل پاییز و فرا رسیدن شب یلدا و به تبع آن افزایش تقاضای مردم برای خرید کالاهایی مانند خشکبار، میوه، شیرینی و گل و با توجه به احتمال افزایش غیرمتعارف قیمت این اجناس در بازار، ضروری است تا واحدهای بازرسی و نظارت، با حداکثرظرفیت اتحادیه‌های صنفی، گشت‌های مشترک با سازمان‌های ذیربط تشکیل داده و به صورت مستمر، بازار مصرف را کنترل کنند.

وی بیان‌داشت: تثبیت قیمت و حفظ آرامش بازار، همچنین صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از مهم‌ترین اهداف اتاق اصناف ایران، همزمان با فرا رسیدن بلنترین شب سال است.

نیک‌منش همچنین با اشاره به افزایش تقاضا برای مصرف برخی کالاها از جمله برنج، قند و شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز، روغن خوراکی و آجیل و خشکبار در ایام پیش رو، ابراز امیدواری کرد که با تأمین به موقع کالاهای پرمصرف و ضروری در بازار، علاوه بر برقراری آرامش از سوء استفاده‌های احتمالی برخی از افراد فرصت‌طلب و سودجو ممانعت شود.

وی در خصوص نرخ‌نامه و قیمت‌گذاری اقلام مورد نیاز شب یلدا نیز گفت: محصولات عرضه‌شده در شب یلدا قیمت مصوب ندارند و نرخ‌گذاری آنها براساس عرضه و تقاضا و نرخ متعارفی است که اتحادیه‌های مربوطه اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1210341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =