حقوق ۸ میلیون تومانی کفاف زندگی یک رزیدنت را نمی‌دهد

سخنگوی دولت گفت: حق الزحمه رزیدنت‌ها مناسب نیست، این موضوع را ما قبول داریم. چرا که کشور در دوران تورمی قرار دارد. ۸ میلیون کفاف زندگی یک رزیدنت را نمی‌دهد. البته حقوق آنان در دولت سیزدهم، حدود ۲ و نیم برابر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی با عنوان "پاسخگو در برابر جمهور" که امروز ۲۰ آذرماه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: دولت سیزدهم در ابتدای آغاز به فعالیت خود با بحران‌های مانند فوت روزانه ۸۰۰ نفر در اثر کرونا، تورم ۶۰ درصدی، به نتیجه نرسیدن سیاست‌های خارجی، اختلاف‌ها و گسست‌ها در روابط خارجی و موج نارضایتی از عملکردها مسئولان مواجه بود.

بیشتر بخوانید:

یک و نیم میلیون مسکن آماده تحویل/ فقط یک بانک دولتی زیان‌ده داریم

جهرمی افزود: دولت مردمی در شهریورماه ۱۴۰۰ تلاش کرد ابتدا بحران‌های موجود را حل کند و همزمان اقداماتی در جهت پیشرفت در سایر حوزه‌ها انجام دهد.

این مسئول درباره عملکرد دولت در حوزه درمان گفت: ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی کشور در دو سال گذشته توسط دولت سیزدهم افتتاح شد. همچنین از حدود ۵۰۰ پروژه درمانی رونمایی شده که ۱۰۰ طرح از آنها، در مناطق محروم قرار دارند.

وی ادامه داد: ۵۳ مرکز داندانپزشکی از ابتدای دولت فعلی افتتاح شده که بیشتر آنها در مناطق محروم بوده است. علاوه بر آن، درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

جهرمی گفت: گسترش نسخه نویسی الکترونیکی توسط دکترها به ۹۵ درصد در کشور گسترش یافته است.

سخنگوی دولت گفت: دولت مردمی ناچار بود به حوزه‌های اولویت دار مانند اقتصاد بپردازد و علاوه بر آن هم زمان بحران‌های روز هم مورد توجه قرار دهد.

وی در پاسخ به اعتراض دانشجویی مبنی بر اینکه مسئولان فقط روز دانشجو و به صورت نمادین در دانشگاه‌ها حاضر می‌شوند، گفت: من در یک سال گذشته در ۷۰ دانشگاه کشور به صورت مستمر حضور داشتم و به سوالات دانشجویان پاسخ دادم. همچنین رئیس جمهور نیز ۱۲ جلسه با دانشجویان داشتند. بنابراین حضور دولتمردان و مقامات در دانشگاه‌ها محدود به روز دانشجو نیست.

جهرمی گفت: اگر دانشجویان به جای متلک و نیش و کنایه، به صورت صریح با مسئولان طرح مشکل و مطالبه گری کنند، به طور قطع حضور مسئولان در این نهاد علمی بیشتر خواهد شد.

سخنگوی دولت بیان کرد: ما یک و نیم میلیون خودرو در سال نیاز داریم. اما تولید خودرو در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم کمتر ۸۰۰ خودرو بوده است. بنابراین ما مجبور به افزایش تولید خودرو بودیم.

وی افزود: تولید خودرو در سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته و تلاش داریم تا در سال آینده تولید خودرو به یک و نیم میلیون برسد.

جهرمی تصریح کرد: نهضت تولید خودرو و واردات خودروی برقی در سال آینده ادامه خواهد داشت. این موضوع هم در خودروهای حمل و نقل عمومی آغاز شده است تا در کاهش آلودگی هوا نیز تاثیر گذار باشد.

این استاد با اشاره به نرخ ارز بیان کرد: حجم تجارت خارجی حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است. درآمدهای دولتی در حوزه منابع ارزی نیز بیشتر شده است.

وی افزود: ما تلاش داریم تا منابع ارزی را با مدیریت تقاضا و عرصه کنترل کنیم.

جهرمی درباره وضعیت معیشت کادر درمان بیان کرد: عین الهی وزیر بهداشت در جلسات مختلف تلاش بسیاری می‌کند تا معیشت کادر درمان بهبود یابد البته این اقدامات کافی نیست و دلیل نمی‌شود تا اقدامات دولت زیر سوال برود. به عنوان مثال ما سقف کارانه برای پزشکان را برداشتیم تا نخبگان اقدام به مهاجرت نکنند.

سخنگو دولت در پاسخ به انتقاد دانشجویان نسبت به وعده دولت در حوزه مسکن گفت: ۱۵۹ هزار مسکن در حال بازسازی در بافت‌های فسرده هستند. ۴۰۰ هزار مسکن به صورت خود مالکی در شهرهای کوچک به مردم واگذار شده است. ۵۰۰ هزار مسکن حمایتی نیز به زودی در اختیار قشر ضعیف جامعه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره گشت ارشاد مدیران افزود: دولت پیشگام مبارزه با فساد است و حدود ۶۰ مدیر متخلف شناسایی، برکنار و جا به جا شده‌اند. مثلا یکی از معاونان وزیر به‌شدت به علت کمبود سرم برکنار شد. وی به علت جرم و فساد برکنار نشد، بلکه بخاطر سوءمدیریت کنار گذاشته شد.

جهرمی گفت: امکان بروز فساد در ایران و سایر کشورهای جهان وجود دارد، ولی مهم این است که دولت فساد را شناسایی کرده و با آن مقابله کند.

این مسئول تصریح کرد: دستگاه قضایی همکاری مناسبی با دولت در مبارزه با فساد دارد. بنابراین نگوید وعده گشت ارشاد مدیران چه شد. زیرا نظارت‌ها و پیشگیری و مقابله با فساد در حال انجام شدن است.

جهرمی درباره اهمیت به مردم در دولت سیزدهم مطرح کرد: هدف دولت مردمی سازی بوده است. مثلا اگر کمبود دارو وجود داشت. رئیس جمهور به جای اینکه پشت میز بنشیند، به داروخانه ۱۳ آبان رفته و درد و دل مردم را گوش می‌دهد.

سخنگوی دولت عنوان کرد: هم اکنون حجم تجارت خارجی ما حدود ۱۱۲ میلیارد دلار است. این رقم د. هیچ دولتی وجود نداشته است و دولت سیزدهم با تلاش و اتکا به مردم به این هدف رسیده است.

وی ادامه داد: اداره مردمی کشور به ویژه حوزه اقتصاد، هدف اصلی و رویه دولت است.

جهرمی با بیات اینکه دولت مخالف بنگاه داری بانک‌ها است، گفت: ما به پرونده سامانه مالی و اعتباری نور در ابتدای سال رسیدگی کردیم. با شفافیت سازی و انتشار عمومی حساب‌های مالی بانک‌ها، اکنون فقط یک بانک زیادده داریم.

این استاد دانشگاه بیان کرد: بانک مرکزی با سیاست‌های خاص و مناسب از خلق پول توسط برخی بانک‌ها جلوگیری می‌کند.
وی با اشاره به طرح افزایش ظرفیت رشته پزشکی بیان کرد: ما نیز با اینکه به الفعل زیر ساخت‌های موجود برای افزایش‌های پزشکی وجود ندارد، موافق هستیم.

جهرمی گفت: دولت برای تامین زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح بودجه در نظر گرفته است. با اجرای این طرح، پزشکان در شهرهای کوچک و محروم استخدام می‌شود. بنابراین محوز استخدامی به شهرهای محروم داده خواهد شد.

این مسئول گفت: حق الزحمه رزیدنت‌ها مناسب نیست، این موضوع را ما قبول داریم. چرا که کشور در دوران تورمی قرار دارد. ۸ میلیون کفاف زندگی یک رزیدنت را نمی‌دهد. البته حقوق آنان در دولت سیزدهم، حدود ۲ و نیم برابر شده است.

حیدری: اقدامات معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری مناسب یک کودکستان است

محمد رضا حیدری نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این نشست بیان و کرد: خوشحالیم که اولین مسئول از دولت سیزدهم بین دانشجویان و نه مسئولان این دانشگاه آمده است.

وی افزود: دولت باید از ظرفیت‌ دانشگاه‌ها و دانشجویان برای حل مشکلات کشور به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و مسکن استفاده کند.

حیدری تاکید کرد: بانک‌ها غلط می‌کنند که بنگاه داری کنند. ما منتظر اجرای وعده دولت سیزدهم در پایان دارن به فساد بانکی هستیم.

این فعال دانشجویی بیان کرد: ما منتظر انتخابات پرشور مجلس هستیم. این موضوع نیز در گرو مشارکت مردم است.

تینا خواجوند نماینده انجمن اسلامی ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این نشست بیان کرد: امیدواریم وزیر بهداشت ترس را کنار گذاشته و به جای بازدید از پیست اسب دوانی، به دانشگاه علوم پزشکی بیاید.

این فعال دانشجوی ضمن انتقاد از معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد: اقدامات این معاونت مناسب یک کودکستان و نه یک کشور است.

خواجوند تصریح کرد: لطفا به فکر مشکل واقعی کادر درمان، یعنی معیشت آنان باشید. آمار تخت‌های بیمارستانی، حوزه درمان کشور مدیریت نمی‌کند، بلکه پرستاران و کادر درمان است که زحمت می‌کشند.

جهرمی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی براینکه چرا جامعه به دو دسته تقسیم شده است، بیان کرد: این سوال ما نیز هست. دولت سیزدهم همواره به دنبال نزدیکی کردن مردم به هم بوده است.

این مسئول گفت: زمانیکه دولت دیوار بین خود و مردم را بر می‌دارد و به استان‌ها و دانشگاه‌ها می‌رود، مردم نیز باید دیوار بین خود را بردارند.

وی افزود: ما باید به دنبال این باشیم، چه افرادی به دنبال ایجاد دو دستگی در کشور هستند.

جهرمی تصریح کرد: دانشگاه‌ها، دانشجویان و نخبگان باید نگاه بلند مدت به موضوعات داشته باشند. موضوعات جهانی مانند غزه برای ما به عنوان فرهیختگان جامعه اهمیت دارد.

این مسئول گفت: رئیس جمهور به ما تکلیف کرده که هر مسئولی در هر جلسه‌ای حاضر می‌شود، نکات مختلف را یادداشت کرده و به وی انتقال دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1210506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =