بیماری‌های پوستی که خواب شما را مختل می‌کند

کارشناسان می گویند خارش و سایر اثرات ناشی از مشکلات پوستی می تواند خواب فرد را مختل کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حدود ۹۰۰ میلیون نفر در سطح جهان در هر زمان معینی بیماری پوستی دارند. بسیاری از مشکلات پوستی می‌توانند دردناک یا همراه با خارش مزمن باشند و باعث ناراحتی شوند.

بیشتر بخوانید:

کفش نامناسب عامل بروز چه نوع بیماری‌هایی است؟

محققان گزارش می‌دهند که ۴۲ ٪ از افراد در سراسر جهان مبتلا به بیماری‌های پوستی اختلالات خواب را تجربه می‌کنند.

دانشمندان دریافتند که این اختلالات خواب پیامدهای گسترده‌ای برای زندگی کلی یک شخص از جمله بهره وری کاری و خستگی در روز دارد.

بیش از ۳۰۰۰ بیماری شناخته شده پوستی وجود دارد. برخی از شایع‌ترین انواع مشکلات پوستی شامل آکنه، درماتیت تماسی، پسوریازیس، روزاسه و درماتیت آتوپیک (اگزما) است.

براساس نوع و شدت وضعیت پوست، بسیاری از آنها می‌توانند با ایجاد استرس یا افسردگی، زندگی فرد را تحت تأثیر قرار دهند.

محققان اطلاعات بیش از ۱۷۰۰۰ بزرگسال در ۲۰ کشور را برای ارزیابی تأثیر بیماری‌های پوستی مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

در هنگام بررسی داده‌ها، تیم تحقیق گزارش داد که ۴۲ ٪ از پاسخ دهندگان مبتلا به بیماری پوستی اختلالات خواب را تجربه کرده اند. علائم اصلی که بر خواب پاسخ دهندگان تأثیر می‌گذارد خارش (۶۰ ٪) و احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن (۱۷ ٪) بود.

دانشمندان دریافتند که این اختلالات خواب پیامدهای گسترده‌تری بر زندگی روزمره دارد. به عنوان مثال، ۴۹ ٪ از پاسخ دهندگان گزارش دادند که بهره وری کاری شأن کاهش یافته است.

علاوه بر این، پاسخ دهندگان مبتلا به بیماری پوستی به محض بیدار شدن از خواب، دوره‌های خواب آلودگی در طول روز، احساس سوزن سوزن شدن در چشمان خود و خمیازه مکرر نسبت به پاسخ دهندگان که بیماری پوستی ندارند، خستگی را تجربه می‌کنند.

دکتر «برونو هالیووا»، متخصص پوست در پاریس و یکی از نویسندگان مطالعه، گفت: «با درک این موضوع، ما می‌توانیم این عوارض جانبی را کاهش داده و کیفیت زندگی را برای بیماران بهبود بخشیم.»

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1210660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =