بورس به روند صعودی و رشد بازمی‌گردد؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: شرایط فعلی بهترین زمان برای رشد بورس و جذب نقدینگی و کاهش سیاست انقباض پولی است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، نوید رجایی کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اگر نگاهی به بازارها داشته باشیم متوجه خواهیم شد که تحرکاتی به سمت بالا شکل گرفته و همه این موارد به این دلیل است که اقتصاد ایران دستوری و تورم زا است، گفت: در حال حاضر اگر نگاهی به بودجه داشته باشیم متوجه خواهیم شد که دولت با سیاست‌های انقباضی شدید توانسته جلوی رشد قیمت دلار بگیرد و متأسفانه بعد از اتفاقات سال ۹۹ مردم اعتماد خود را به بورس از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

تداوم روند صعودی بورس / شاخص کل ۱۷ هزار واحد رشد کرد

رجایی افزود: اگر چه در برخی مواقع مشاهده شده است که دولت تلاش کرده یک تکان‌هایی به بورس دهد اما فاجعه سال ۹۹ به قدری وسیع است که نیاز به برنامه‌های جامع‌تری است. اگر نگاهی به بودجه سال آینده داشته باشیم متوجه خواهیم شد که دولت نمی‌تواند طبق برنامه پیش برود و در نتیجه با کسری مواجه خواهیم شد و تنها راه چاره چاپ پول است.سیگنال‌های افزایشی کم کم به بازارها خواهند رسید و این همان سرچشمه تورمی است که سال‌ها در ایران شاهدش هستیم.

این کارشناس اضافه کرد: در حال حاضر دولت باید به بورس توجه ویژه ای داشته باشد و با عرضه اوراق بهادار و سایر روش‌ها تأمین مادی را انجام دهد. از سوی دیگر شرکت‌ها را مکلف به افزایش سرمایه و اصلاح ساختار در کنار بسته‌های حمایتی کند تا در نتیجه بورس در دراز مدت بتواند تأثیر بهتری بر اقتصاد و معکوس کردن تورم داشته باشد. برنامه‌ها زمانی اثر بخش خواهد بود که دولت با تدبیر عمل کند و در غیر این صورت انتظارات تورمی که در آینده وجود دارد باعث افزایش سرعت در بالا رفتن قیمت‌های دارایی‌های غیر مولد گردیده و در نتیجه دولت باید در برنامه‌های کوتاه مدت توجه بیشتری به بورس داشته باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1215605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =