اعضای هیات علمی به عنوان بزرگترین سرمایه دانشگاه هستند

حسین کلانتری در جمع اعضای هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری واحد کرج گفت: بحث مهم و اهمیت دار در مجموعه دانشگاه علاوه بر موضوع آموزش که همه افراد به آن اشراف دارند مبحث فرهنگی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین کلانتری در نشست صمیمانه و جلسه هم اندیشی با اعضاء هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد مولود کعبه و گرامیداشت روز مرد و پدر گفت: این جلسات و این چرخه حتما باید در دانشکده و هیات رییسه دانشگاه ایجاد شود و استمرار یابد تا مسائل و مشکلات موجود مطرح و در صدد پیگیری و رفع موانع و مشکلات باشیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج بیان کرد: بحث مهم و اهمیت دار در مجموعه دانشگاه علاوه بر موضوع آموزش که همه افراد به آن اشراف دارند مبحث فرهنگی است که توسعه و تعمیق ارزش های دینی، مذهبی و اجتماعی در جامعه و دانشگاه و توسعه کمی و کیفی آن در دانشگاه مهم بوده و دارای اهمیت بسیاری میباشد.

وی در ادامه عنوان کرد: تقویت مشارکت مردمی، تقویت مشارکت اساتید در حوزه های مختلف دانشگاه و علی الخصوص در حوزه های فرهنگی، بسط فضای اعتماد بین دانشجو و استاد و مجموعه هیات رییسه دانشگاه و سایر اساتید دارای اهمیت است که توجه لازم در این زمینه باید صورت گیرد.

کلانتری اظهار کرد: ارزیابی از دانشکده ها بر مبنای یک تجربه جهانی جا افتاده نداریم که بخواهیم بگوییم دانشکده مدیریت و حسابداری بهترین دانشکده این واحد می باشد ولی از حیث تعداد دانشجو و از نظر جمعیت دانشجویی و کیفیت آموزشی این دانشکده در رتبه اول می باشد و ما نسبت به دانشکده ها کم توجه نیستیم و نخواهیم بود و موضوع ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشکده ها و کل مجموعه دانشگاه برای ما مهم می باشد و مد نظر قرار می گیرد.

وی در رابطه با تغیرر ساختار دانشکده ها گفت: در حال حاضر در واحد کرج ۱۵ دانشکده مصوب داریم که در آتیه نزدیک به دانشکده های جامعه و حکمرانی - فرهنگ و تمدن- هنر و رسانه - علوم و فناوری های همگرا و کوانتومی - فضای مجازی، هوش مصنوعی و فناوری های پیشرفته – صنعت ساختمان و محیط زیست- مهندسی ساخت و فناوری های صنعتی – حمل و نقل، ترافیک و لجستیک – کشاورزی، غذا و فراسودمندها – تعلیم و تربیت اجتماعی – بین الملل – مهارت و کارآفرینی تغییر می کند.

این استاد تمام دانشگاه افزود: اعضاء هیات علمی به عنوان بزرگترین و بهترین سرمایه اصلی دانشگاه هستند و باعث افزایش کارایی و اثر بخشی در مجموعه دانشگاه می شوند و در این بین نقش استاد می تواند به عنوان آموزش دهنده، پژوهشگر، شهروند و صاحب حرفه بسیار دارای اهمیت بوده و خود فرد نیز باید دقت لازم در این زمینه داشته باشد.

کلانتری اذعان کرد: اساتید علاوه بر بحث آموزشی باید در حوزه های پژوهشی، فناوری و نوآوری فعال باشند و کار های مفید انجام دهند دانشگاه هم اگر ارتقا یافته است حاصل زحمات و تلاش های مجموعه می باشد در سال گذشته رتبه دانشگاه از ۲ به رتبه ۱ و امسال هم به رتبه ۱+ ارتقاء یافته و این حاصل زحمات همه دانشگاه است.

اعضای هیات علمی به عنوان بزرگترین سرمایه دانشگاه هستند
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج گفت: اساتید علاوه بر تدریس موظف یک حضور موظف نیز دارند که در حضور موظفی خود توجه به تحقیقات بنیادی و کاربردی در دانشگاه، فعالیت در پروژه ها و طرح های برون دانشگاهی، ارائه خدمات فناوری و نوآوری به دانشجو و دانشگاه و مجموعه های خارج دانشگاه، ارائه خدمات آزمایشگاهی و همکاری با شبکه آزمایشگاهی، برگزاری دوره های تخصصی و مهارتی و ... از جمله مواردی است که اساتید می توانند در این زمینه ها فعالیت داشته و خدمات ارزنده ای داشته باشند.

کلانتری افزود: در مجموع در حوزه فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و... یکسری مسائل و مشکلات و آسیب ها داریم که ممکن است درون دانشگاه و یا بیرون از دانشگاه نشات گرفته باشد، جلسه امروز برای این است که این مسائل و مشکلات عنوان شود تا همکاران جهت رفع آن اقدام نمایند.

در ادامه حاضران در جلسه به بیان نظرات و دید گاه های خود پرداخته و بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مطرح شده صورت گرفت و معاونان آموزشی، پژوهشی و توسعه مدیریت و منابع به توضیحاتی پرداختند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1217251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =