جزئیات رفع ایرادات شورای نگهبان درباره لایحه بودجه

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ از بررسی و رفع ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه سال آینده در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳، گفت: رسیدگی به ایرادات و ابهامات شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در دستورکار اعضای کمیسیون تلفیق قرار داشت.

بیشتر بخوانید:

شورای نگهبان افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان را تایید کرد

وی با بیان اینکه در این جلسه ایرادات و ابهامات شورای نگهبان نسبت به بودجه سال ۱۴۰۳ بر طرف شد، گفت: ایرادات و ابهامات شورا در این دوره چندان زیاد و بنیادی نبود و بخش عمده‌ای از ایرادات شکلی از جمله تاکید بر استفاده از معادل فارسی برخی از واژه‌ها بود؛ یکی از مباحث شورای نگهبان ضمیمه کردن جداول بود که این موضوع نیز صورت گرفت.
نماینده محلات بیان کرد: گزارش کمیسیون تلفیق در این باره آماده و تقدیم هیئت رئیسه شد تا فردا در دستوکار جلسه علنی قرار گیرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه درباره بخشی از جزئیات مصوبات کمیسیون تلفیق ، گفت: دولت ۱۵ میلیارد دلار در لایحه بودجه ۱۴۰۳ به واردات کالاهای اساسی اختصاص داده بود، پیش از این مجلس مصوب کرده بود که ۱۰ میلیارد یورو ارز برای تأمین کالاهای اساسی تخصیص یابد که این مصوبه مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت و اعضای کمیسیون در مصوبه خود تصویب کردند که ۱۵ میلیارد دلار به تأمین کالاهای اساسی در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حجت الاسلام سلیمی گفت: اعضای کمیسیون تلفیق در این جلسه همچنین سازوکار پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را اصلاح کردند.

وی در ادامه اظهار کرد:علاوه بر این شورای نگهبان نسبت به مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق‌ها در سال ۱۴۰۳ هم ایراد گرفته بود که کمیسیون به مصوبه قبلی خود در این باره اصرار کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: اعضای کمیسیون همچنین در اصلاحیه دیگر خود سقف تسهیلات( وام ازدواج و فرزند آوری) را از ۳۰۰ همت به ۲۰۰ همت کاهش دادند.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه با بررسی امروز اعضای کمیسیون تلفیق، بودجه تراز است و ناترازی وجود ندارد، گفت: اینکه موضوع ناترازی از سوی برخی از مسئولان دولتی بیان می‌شد وجود ندارد و با مصوباتی نمایندگان در جلسه علنی و کمیسیون تلفیق ناترازی در بودجه وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1220128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =