پیشرفت کشور در منطقه وابسته به نهاد انتخابات است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پیشرفته بودن کشور ما در منطقه به واسطه نهاد انتخابات است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز در همایش طرح ملی اعتلا (ویژه دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی) که در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: یادمان باشد در کشوری هستیم که سیستم پادشاهی به ۲۵۰۰سال رژیم شاهنشاهی افتخار میکرد و تاریخ شمسی را به تاریخ شاهنشاهی تبدیل کرده بود. یادمان باشد در کشوری هستیم که در جنوب کشور سیستم های پادشاهی حاکم است و نظام انتخاباتی هنوز به این مناطق راه پیدا نکرده است. در شمال کشور از روسیه گرفته تا آذربایجان و ترکمنستان رئیس جمهور مادام العمر حاکمیت میکند.

وی ادامه داد: یک نعمتی به واسطه انقلاب اسلامی به نام نهاد انتخابات شکل گرفته است. در طول ۴۵سال گذشته مرتب و پی در پی انتخابات برگزار میکنیم و انتخاب کننده و انتخاب شونده از نهاد انتخابات باید پاسداری کنند آن هم در شرایطی که همین الان شعار طالبان همسایه شرقی ما خلافت است!

دکتر طهرانچی تصریح کرد: نهاد انتخاباتی نهادی مهم است که باید آن را پاس بداریم درست است در کشور ما آنقدری که باید قدر بدانند نهاد انتخابات را قدر ندانستند فقط یک نفر چپ و راست برایش فرقی نمیکرد. منافع کسی را برنهاد انتخابات مقام معظم رهبری هیچ وقت ترجیح نداد هیچ کشوری بعد انقلاب مثل ما زیکزاک نرفته بود اما یک جریان اصل است و آن هم نهاد انتخابات است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: کسانی که شعار پادشاهی میدهند میگویند نروید رای بدهید! شما حق ندارید به ما بگویید بروید یا نه.

وی افزود: پیشرفته بودن کشور ما در منطقه به واسطه نهاد انتخابات است. مجلسی که نتواند به موقع پاسخ دهد و علنی و شفاف دفاع کند که چکار میخواهد بکند اعتبار انتخاب کننده را زیر سوال میبرد.

دکتر طهرانچی اضافه کرد: در کشور ما نیازمند بازسازی فکری برای حمایت از نهاد انتخابات هستیم. الان بدنه کلی دولت فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند. ما در دانشگاه با نهاد انتخابات باید فکری و جانبدارانه رفتار کنیم و در نظر مردم نهاد انتخابات یک نعمت بزرگ است.

وی گفت: عربستان هرچقدر نئوم بسازد پیشرفتگی ملت ما را ندارد. نهاد انتخابات یک ارزش است که باید پاسداری شود چون اگر از دست برود نتیجه اش ۲۵۰۰سال پادشاهی بوده است. کشور ما هر ۸ سال یک چرخش دارد که نشان پیشرفت برای رسیدن به مدل بهینه مردم سالاری دینی است.

دکتر طهرانچی در پایان خطاب به دانشگاهیان و دانشجویان دکتری گفت: بیایید از منشا خرد به این موضوع بنگرید؛ برای حفظ نهاد انتخابات باید کارها بکنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1220987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =