کاهش ۱۶ درصدی بارش‌های کشور نسبت به سال‌های نرمال

با ثبت ۱۷۰.۲میلی‌متر بارش در ۲۰۴ روز ابتدایی سال آبی جاری، میزان بارش‌ها نسبت به آمار مدت مشابه سال‌های نرمال (متوسط آمار ۵۵ساله) کاهشی ۱۶درصدی داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، از ابتدای سال آبی جاری (شروع مهر ۱۴۰۲) تا ۲۵ فروردین ماه امسال (۲۰۴ روز ابتدایی سال آبی جاری) در مجموع ۱۷۰.۲میلی‌متر بارش در کشور ثبت شده است.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی بارش‌ها تا ۶ هفته آینده در کشور

میزان بارش‌های سال آبی جاری نسبت به بارش‌های ۲۰۳.۱میلی‌متری در مدت مشابه سال‌های نرمال (متوسط آمار ۵۵ساله) کاهشی ۱۶درصدی داشته است.

همچنین میزان بارش‌های سال آبی جاری در مقایسه با بارش‌های ۱۷۸.۱میلی‌متری سال آبی گذشته در مدت مشابه، نشان‌دهنده افتی ۴درصدی در بارش‌های امسال نسبت به بارش‌های سال آبی قبل از آن که سالی کم‌بارش بوده، است.

تنها استانی که افتی بیش از ۵۰درصدی در میزان بارش‌ها نسبت به سال‌های نرمال داشته استان هرمزگان است که کاهشی ۵۳درصدی در میزان بارش‌های این استان به‌ثبت رسیده است؛ بعد از آن، استان‌های بوشهر، فارس و کرمان به‌ترتیب با کاهشی ۴۴درصدی، ۴۲درصدی و ۳۸درصدی بیشترین میزان افت بارش‌ها را داشته‌اند.

همچنین در استان‌های ایلام، گلستان، همدان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رشد بارش‌ها به‌میزان ۱۰ تا ۲۶درصد در سال آبی جاری نسبت به میانگین آمار درازمدت به‌ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =