پیکر شهید رئیسی در حرم امام رضا آرام گرفت

رئیس جمهور شهید پس از تشییع در تبریز، تهران، بیرجند و مشهد، عصر امروز در حرم امام رضا برای آخرین بار طواف داده شد و در دارالاسلام برای همیشه آرام گرفت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، پیکر خادم الرضا در میان بهت و اندوه مردم به مشهد رسید و وارد فرودگاه شد، مسئولین همه به صف ایستاده بودند و مراسم رسمی نظامی انجام شد و رئیس جمهور محبوبمان مورد استقبال مقامات قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

پیکر شهید رئیسی وارد بیرجند شد

پس از انجام مراسم ، پیکر مطهرشهید جمهور  از فرودگاه خارج شد؛ با توجه به این که گفته شده بود کسی به فرودگاه مراجعه نکند اما از همان ابتدای مسیر مردم حضور پر شوری داشتند و به استقبال  رئیس جمهور محبوبشان آمده بودند هر چه خودروی حامل پیکر شهید رئیسی به سمت خیابان ۱۵ خرداد و خیابان امام رضا(ع) بیشتر پیش می‌رفت در سیل خروشان جمعیت بیشتر گم می‌شد.

از بلوار جمهوری اسلامی خودروی حامل شهید رئیسی حرکت کرد و به میدان ۱۵خرداد رسید، از اینجا به به بعد گویی مردم خود خودرو را مدیریت می‌کنند تا انجا که در میدان بسیج کبه دلیل سیل خروشان حضور مردم کاملا خودرو متوقف شد. 

تریلر حامل شهدا وارد جمعیت می‌شود و از دو طرف خودرو مردم سعی دارند خود را به شهدا نزدیک کنند تا از شهدا حلالیت بطلبند و بخواهند که دستگیرشان باشند، حرکت خودرو بسیار آهسته و کند پیش می‌رود و تنها صدای گریه و اشک و فراق به گوش می‌رسد.

خودروی حامل پیکر شهدا کمی سرعت می‌گیرد اما  بار دیگر در میان جمعیت شهید پرور مشهد متوقف می‌شود جمعیت به شکلی در هم تنیده شده  است که اجازه حرکت نمی‌دهند و باز خودرو حامل پیر شهدا متوقف می‌شود.

آسمان هم برای خادم ملت اشک می ریزد، تکه ابری سیاه آسمان را برای دقایقی تیره و بارانی می‌کند، حال و هوای عجیبی در این نقطه از بهشت ایران  را مردم تجربه می‌کنند گویی اسمان هم در فراق رئیس جمهور می‌گرید ...

 در حالی که مسئولین دغدغه زمان برگزاری مراسم را دارند و تلاش می‌کنند پیکرهای مطهر را به حرم رضوی برسانند اما با این جمعیت امکان پذیر نبود و همچنان خودرو در سیل اشک و ماتم مردم به کندی پیش می‌رفت انگار کسی این فراق را باور ندارد، وداع با کسی که تمام حرفش در عملش پیدا بود کار سختی است.

در محدوده فلکه آب جمعیت فشرده تر شد و از اینجا به بعد پیکرها روی دست به سمت حرم مشایعت شد با ورود شهدا به حرم مطهر رضوی،بدرقه حماسه آفرین مردم مشهد به پایان رسید و زائران و مجاوران در حرم شمس الشموس  رو به گنبد حرم مطهر رضوی ایستادند و به ساحت قدسی امام رضا(ع) ادای احترام کردند؛ پیکرهای شهدا نیز بر روی دستان مردم به سمت بارگاه منور رضوی رو به آسمان نیلگون امام هشتم قرار گرفته است  وحال خادمان بارگاه امام رضا(ع) در انتظار به آغوش کشیدن خادم الرضایشان هستند.

‌هشتمین رئیس جمهور ایران اسلامی ‌پس از تشییع در تبریز، تهران، بیرجند و مشهد، عصر امروز در حرم امام رضا برای آخرین بار طواف داده شد و در دارالاسلام و در آغوش امام هشتم آرام جان ‌گرفت.

پیکر خلبان شهید مصطفوی به خاک سپرده شد

پیکر مطهر شهید امیر سرتیپ دوم خلبان سید طاهر مصطفوی صبح پنج‌شنبه، سوم خرداد ۱۴۰۳ با حضور امیر سرتیپ خلبان علی‌اکبر طالب‌زاده معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش، همرزمان این شهید م و عموم مردم تشییع و در قطعه ۲۷ بهشت زهرا (س) تهران به خاک سپرده شد.

امیر سرتیپ دوم خلبان سید طاهر مصطفوی ۳۰ اردیبهشت درحالی که خلبان اصلی بالگرد حامل رئیس‌جمهور بود، در حادثه سقوط این بالگرد به شهادت رسید.

شهید مصطفوی ۲۰ شهریور سال ۱۳۴۸ در شهرستان گنبد کاووس متولد شد که از وی ۲ دختر و یک پسر و یک نوه به یادگار مانده است.

پیکر شهید موسوی فردا در شهرری تشییع می‌شود

مراسم تشییع پیکر سردار شهید سیدمهدی موسوی با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مسجد مقابل امام حسن مجتبی(ع) شهرری واقع در فلکه سوم دولت‌آباد برگزار می‌شود.

این برنامه از ساعت ۸ فردا آغاز و پیکر مطهر شهید به سمت حرم نورانی حضرت عبدالعظیم حسینی(ع) تشییع می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1231603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =