سخنرانی روحانیون  ارتش قبل از خطبه های نماز جمعه در 160 شهر

در آستانه سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در 160 شهر از کشور روحانیون عقیدتی سیاسی ارتش به سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه پرداختند.

به گزارش ایسکانیوز، در آستانه سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در 160 شهر از کشور روحانیون عقیدتی سیاسی ارتش به سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانعلی صالحی نسب رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش در سخنرانی پیش از خطبه شهر شاهرود استان خراسان رضوی گفت:بنا به رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ارتش ما امروز سه ویژگی مهم دارد که عبارتند از:متدین و مومن بودن,پیشرفت های نظامی و مردمی بودن, که سازمان عقیدتی سیاسی نقش مهمی در این ویژگی ها بخصوص ویژگی اول دارد.
رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش افزود: وجود 20 هزار فعال قرآنی و همچنین 10 هزار حافظ قرآن در ارتش را از دیگر فعالیت های مهم سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برشمرد و افزود:علاوه بر ترویج فرهنگ قرآنی جشنواره حدیث و عترت پیامبر نیز در این سازمان به شدت مورد توجه قرارگرفته است.

حجت الاسلام سیدعباس برهانی نسب رئیس عقیدتی سیاسی تیپ55 هوابرد در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه فیروز آباد استان شیراز گفت : با گرامیداشت۲۴ مهرماه روز تاسیس عقیدتی سیاسی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ ، به نقش عقیدتی سیاسی در مکتبی نمودن کارکنان ارتش و همچنین نقش این نهاد مقدس در هشت سال دفاع مقدس اشاره نمود و اظهار داشت: با حضور نیروهای سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران در جبهه های جنگ حق علیه باطل ، عقیدتی سیاسی ارتش نیز که حدود یک سال از زمان تشکیل آن بیشتر نمی گذشت ، با تمام توان انسانی و تجهیزاتی خود در کنار آن نیروهای دلیر حضور یافت و فعالیت های خود را شروع کرد. نیروهای عقیدتی ارتش و در رأس آنها ، روحانیت خستگی ناپذیر با توجه به وظیفه و مأموریتی که داشتند ، از همان ابتدای حضور خود در جبهه های جنگ ، فعالیت ها و اقدامات مختلفی را در زمینه های مذهبی ، فرهنگی و تبلیغی ، آموزشی ، هنری ، جهادی و ... انجام دادند.
رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۵۵ هوابرد پیش ازخطبه های بیان داشت: یکی از مهمترین برنامه های سازمان عقیدتی سیاسی را ترویج معارف و فرهنگ قرآنی دربین کارکنان ارتش و خانواده های محترم کارکنان از ابتدای تاسیس عنوان نمود و افزود : برگزاری منظم مسابقات قرآن ، محافل انس با کلام وحی ، کلاس های قرآن و مجمع های قرآنی و ... از جمله این برنامه ها می باشد به نحوی که در حال حاضر بیست هزار فعال قرآنی در مسابقات قرآن ارتش حضور فعال دارند.
*حجت الاسلام والمسلمین مطهری نژاد رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه شکاری وحدتی نیز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شهر دزفول استان خوزستان اعلام داشت: مهمترین برنامه ها و اقدامات سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش را تقویت و مصون سازی کارکنان پایور و وظیفه و جوانان و خانواده ها در جهت کاهش آسیب های تهاجم فرهنگی دشمنان در سطح ارتش از طریق برنامه ریزی مدون و آموزش های لازم و تقویت ارزش ها و باورهای دینی کارکنان و بصیرت افزایی اشاره کرد. *حجت الاسلام قاسمی حداد در جمع نماز گزاران نماز جمعه شهرستان چترود
گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن 1357 و بروز تغییر و تحولات مختلف در همه ارکان کشور، گروهی از نیروهای مذهبی و انقلابی به همراه عده‌ای از کارکنان مؤمن ارتش در ستاد مشترک جمع شدند و کمیته نظامی امام خمینی (ره) را تشکیل دادند.از طرف دیگر، بدخواهان و دشمنان انقلاب خواستار انحلال ارتش و ایجاد ارتش به اصطلاح خلقی بودند.
وی افزود: اما خوشبختانه با هوشیاری حضرت امام خمینی (ره)، و رهبر عزیزمان از انحلال ارتش جلوگیری شد. و به ابتکار حضرت امام خامنه‌ای عزیز، فکر ایجاد نهادی فرهنگی - اسلامی در ارتش شکل گرفت و در شرایطی که کشور و نظام از سوی معاندین و افکار غیر اسلامی تهدید می شد، با امر بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) طی حکمی در تاریخ 23 مهر 1358 دستور ادامة کار در زمینة طرح سیاسی ایدئولوژیک در ارتش و اقدامات لازم برای پیاده کرده آن را صادر فرمودند و 24 مهر به عنوان روز سیاسی ایدئولوژیک و البته عقیدتی سیاسی ثبت شد.
او در ادامه گفت:مخالفان انقلاب به هیچ وجه نمی‌خواستند و راضی نبودند که روحانیت در ارتش حضور داشته باشد و تشکیلات منظم و سازمان داده شده مذهبی در درون ارتش شکل بگیرد. با همه این موانع و مشکلات، عقیدتی سیاسی یا همان سیاسی ایدئولوژیک آن زمان، به رغم مخالفت بنی صدر، کار مقدس خود را آغاز کرد.

حجت الاسلام عیسی کیانی رئیس عقیدتی سیاسی مرکزآموزش 07 شهید سید قنبر ترابی نیروی زمینی درجمع نمازگزاران مصلی نماز جمعه شهرستان کازرون گفت: تأسیس نهاد مقدس عقیدتی سیاسی در ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در 24 مهرماه سال 58 یکی از تدابیر ارزشمند و دور‌اندیشی‌هایی بود که به حق باید آن را از برگ‌های زرین کتاب ارزشمند انقلاب اسلامی ایران به ویژه ارتش همیشه قهرمان دانست.

حجت الاسلام دوست محمدی رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش 05 در خطبه های پیش از نماز جمعه شهرستان ماهان در جمع نمازگزاران گفت: با نگاهی گذرا به تاریخ پرافتخار این نهاد مقدس که به عنوان بازویی توانمند در ارتش انجام وظیفه می‌نماید، می‌توان دریافت که حضور عزیزان روحانی درکنار همکاران و فرماندهان متعهد و موفق نظامی که صبغه مذهبی و انقلابی‌شان در حفظ آرمان‌های انقلاب،‌ بسیار چشمگیر بوده باعث گردیده که در بحران‌های دوران انقلاب به ویژه سال‌های ابتدایی پیروزی دوران دفاع مقدس و پس از آن، کارنامه ای درخشان برای ارتش جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد که گواه این ادعا، حضور مقتدرانه ارتش در نجات مردم شریف و مناطق و استان ها و شهرهای عزیز در اقصی نقاط میهن اسلامی از جمله پاوه، گنبد، کردستان، و انجام عملیات‌های بزرگ دفاع مقدس وتقدیم بیش از 48 هزار شهید والامقام و بیش از 200 هزار جانباز به تاریخ سراسر افتخار‌آمیز ایران اسلامی می‌باشد. دشمنان این نظام که به جایگاه و نقش ارتش در حفظ و اقتدار نظام اسلامی آگاه بودند دست از توطئه برنداشتند و نقشه‌های شومی برای تضعیف پیوند ارتش و روحانیت و انقلاب کشیدند، اما با هر حرکتشان بر عزت ارتش نزد مردم، امام و رهبری افزودند.

حجت الاسلام عزیز رضایی ارشد هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی های ارتش در منطقه فارس به مناسبت ۲۴ مهر ماه سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیش از خطبه های نماز جمعه شهر شیراز گفت:ارتش جمهوری اسلامی ایران در اول جنگ تحمیلی با استفاده از 140 فروند هواپیمای جنگنده و نابود و زمین گیر کردن نیروی دریایی عراق در عملیات مروارید و انجام عملیات های متعدد در دوران دفاع مقدس توسط نیروی زمینی و سرنگون کردن هواپیماهای دشمن توسط سایت های پدافند هوایی و نیز با اهدای 48 هزار شهید و دویست هزار جانباز پاسخ مثبت و ارزشمندی به اعتماد حضرت امام (ره) و ملّت شریف ایران داد.
از جمله فعالیت های گسترده و موثر ارتش در دوران اول انقلاب و دفاع مقدس و بعد از آن می توان تشکیل کلاس ها و سخنرانی ها و اجرای برنامه های متعدد فرهنگی-مذهبی و نماز جماعت و دوره های بصیرت افزایی و آموزش قرآن و تربیت قاریان و حافظان قرآنی در سطح وسیعی یاد نمود که بسیار در روند رو به رشد و رسیدن کارکنان ارتش به نقطه مطلوب که جزء منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می باشد موثر بوده است.

حجت الاسلام کشتکاری پیش از خطبه نماز جمعه شهرستان مرودشت در جمع نمازگزاران گفت:تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش به فرمان امام خمینی (ره) از جمله تدابیر ارزشمند امام در اوایل پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بود که در طول دوران دفاع مقدس و بعد از آن با فعالیت های ارزنده فرهنگی ، قرآنی و هنری خود توانسته است در رساندن ارتش به نقطه مطلوب تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی افزود:برنامه های متعدد قرآنی ،آموزشی ، بصیرت افزایی ، نمازآموزی و تشکیل مرکز آموزش عقیدتی سیاسی و دارالتحفیظ به تعداد 217 مرکز برای کارکنان پایور و وظیفه و خانواده ها و تربیت حدود 10 هزار حافظ قرآن و راه اندازی اردوهای راهیان نور و دوره های مختلف بصیرت و اعتکاف های کارکنان ارتش از جمله فعالیت های بسیار موثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش می باشد.

حجت الاسلام رضا کیانی رئیس عقیدتی سیاسی تیپ۳۹۲زرهی شهید اشوری پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان سوسنگرد گفت: مهمترین راهبرد‌های عقیدتی سیاسی ارتش در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا تعالی معنوی و ولایت‌مداری؛ کارکنان آجا و خانواده‌های آن‌ها براساس تعالیم، فرهنگ و ارزش‌های دین مبین اسلام؛ تقوا؛ رشد و توسعة فضائل اخلاقی و بینش و بصیرت انقلابی و سیاسی از طریق جهت‌دهیِ فعالیت‌های فرهنگی و عقیدتی‌سیاسی با رویکرد هم‌افزایی میان سازمان‌های عقیدتی‌سیاسی ن.م و نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر متولیان امور فرهنگیِ نیروهای مسلح و کشور بوده که با لطف و عنایات حضرت حق و رهنمودهای راهگشای رهبر معظم انقلاب اسلامی و پشتیبانی و همدلی فرماندهان مؤمن و متعهد ارتش جمهوری اسلامی ایران توفیقات بسیاری در اعتلای معنوی، فرهنگی و ارتقای روحیه رزمی دلاورمردان ارتش به دست آمده است.

حجت الاسلام حسین قاسمی رئیس عقیدتی سیاسی تیپ277 شهید تولایی قوچان پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان قوچان گفت: از مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش می‌توان به تقویت مصون‌سازی کارکنان پایور، جوانان و خانواده‌ها برای کاهش آسیب‌های ناتوی فرهنگی دشمنان در سطح ارتش از طریق برنامه‌ریزی مدوّن برای ترویج مستمر فرهنگ اسلامی‌ایرانی همراه با آموزش‌های لازم تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی کارکنان و بصیرت‌افزایی اشاره کرد.
حضور بیش از 30 هزار نفر از کارکنان و خانواده های آنان در دوره های بصیرت افزایی دینی و ارتقای سطح معنوی و اعتقادی و بینش و بصیرت سیاسی و تألیف، چاپ و انتشار صدها عنوان کتاب در توصیف سیره و سیمای شهدا، عملیات های دوران دفاع مقدس، خاطرات پیشکسوتان، ایثارگران و آزادگان ارتش جمهوری اسلامی ایران و مشارکت در تولید فیلم های ارزشی از جمله اقداماتی است که در راستای تحقق تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تقویت بینش و بصیرت انقلابی و ترویج درس‌های دفاع مقدس و برداشت از این گنج پرارزش انجام گرفته است. (بایداشاره کرد که برخی از کتاب‌های منتشر شده در حوزه معرفی شهدای والامقام ارتش از جمله کتاب پرواز تا بی نهایت که به خاطرات خلبان شهید عباس بابایی می‌پردازد، همواره مورد توجه جوانان عزیز قرار گرفته و تا کنون بیش از 30 نوبت تجدید چاپ شده است.)
704

کد خبر: 846004

وب گردی

وب گردی