افزایش ۴ تا ۸ درصدی قیمت لوازم خانگی/ بانک مرکزی با تولیدکنندگان بر سر کارت خرید کالا به تفاهم نرسید

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش ۴ تا ۸ درصدی قیمت لوازم خانگی داخلی و خارجی در بازار خبر داد.

محمد طحانپور رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به وضعیت بازار لوازم خانگی گفت: در بازار لوازم خانگی عرضه بیش از تقاضا است اما در برخی از کالاهای تولید داخل و نیز برندهای وارداتی شاهد افزایش قیمت بودیم.

او افزود: در کالاهای وارداتی این افزایش قیمت به دلیل نوسان قیمت دلار بوده و در کالاهای تولید داخل به دلیل بالا رفتن قیمت مواد اولیه بود.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تصریح کرد: نوسان قیمت دلار و بالا رفتن قیمت مواد اولیه موجب افزایش قیمت ۴ تا ۸ درصدی قیمت لوازم خانگی شده است.

او به این نکته نیز اشاره کرد که چون وضعیت اقتصاد قابل پیش بینی نیست، نمی‌توان گفت که در چند ماه آینده در بازار لوازم خانگی قیمت ها چه تغییری می‌کند.

طحانپور در ادامه صحبت های خود با اشاره به ملغی شدن طرح کارت خرید کالا گفت: اجرای این طرح متوقف شده است و این طور که به نظر می‌رسد سازمان ها و بانک مرکزی با تولیدکنندگان به تفاهم نرسیدند.

او تاکید کرد: البته اتفاق خوبی که افتاده این است که وام ازدواج افزایش یافته و این به معنی این است که دست جوانان برای خرید بازتر می شود.


402

کد خبر: 896176

وب گردی

وب گردی