ضرورت توجه به آموزش زبان فارسی برای دانشجویان بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی

نشست بررسی وضعیت دانشجویان غیر ایرانی واحدهای سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با حضور رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نشست بررسی وضعیت دانشجویان غیر ایرانی واحدهای دانشگاهی سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با حضور علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد مشهد برگزار شد.

سروری مجد در این نشست با بیان اینکه سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی مستعد جذب دانشجوی غیر ایرانی هستند، گفت: در حال حاضر در استان خراسان رضوی قابلیت جذب دانشجوی غیرایرانی در رشته‌های علوم پزشکی و فنی مهندسی وجود دارد. دو استان خراسان شمالی و جنوبی هم می توانند در حوزه علوم انسانی پذیرای دانشجویان پاکستان، افغانستان و کشورهای آسیای میانه باشند.

وی با اشاره به افزایش آمار دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: ضروری است با اتخاذ سیاست های درست، استان های خراسان شمالی و جنوبی نیز به خاطر ظرفیتی که در همجواری با کشورهای آسیای میانه و همسایه های شرقی دارند، در جذب دانشجویان غیرایرانی تلاش کنند.

معین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی تأکید کرد: باید به بحث آموزش زبان فارسی به خصوص برای دانشجویان عراقی به ویژه در رشته های علوم پزشکی توجه ویژه شود.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شیخ الاسلام معاون سابق امور بین الملل و با تقدیر از زحمات دکتر بروجردی معاون امور بین الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه خاطرنشان کرد: بروجردی همواره در تلاش برای رشد حوزه بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی است که این موضوع شایسته تقدیر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072319

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =