ماهواره چینی از قطب شمال و جنوب ۲۵۰۰ عکس گرفت

اولین ماهواره چین برای بررسی اختصاصی وضعیت دو قطب شمال و جنوب توانست از این دو بخش کره زمین بیش از ۲۵۰۰ عکس باکیفیت تهیه کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ،  این ماهواره که BNU-۱ نام دارد، بعد از یک سال گردش به دور کره زمین و هر دو قطب شمال و جنوب توانست عکس‌های متنوعی از قطب‌های شمال و جنوب تهیه کند که وضعیت آب شدن یخ‌های قطبی بر اثر گرمایش زمین را به خوبی نشان می‌دهد.

ماهواره مذکور توسط دانشگاه بی ان یو در پکن ساخته شده و از مجموع عکس‌های گرفته شده این ماهواره ۸۵۰ عکس مربوط به صفحات یخی قطب جنوب و ۱۰۲۵ عکس مربوط به مناطق گوناگون قطب شمال است. دقت هر یک از این عکس‌ها ۸۰ متر است و اگر چه برخی از آنها در شرایط آب و هوای ابری گرفته شده‌اند، اما بقیه به وضوح سطح پوشیده از برف و یخ هر دو قطب را نشان می‌دهند.

عکس‌های یادشده و اطلاعات مربوط به آنها قرار است به رایگان از آدرس http://earth.bnu.edu.cn در دسترس قرار بگیرند. این ماهواره که مسیریاب یخ نام گرفته، در تاریخ ۱۲ سپتامبر سال ۲۰۱۹ به فضا پرتاب شد.

قرار است در مجموع ۲۴ ماهواره برای بررسی شرایط قطب‌های شمال و جنوب توسط چین به فضا پرتاب شوند و دقت عکس برداری ماهواره‌های بعدی به ۷۰ متر افزایش یابد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1072670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =