عشق‌آباد میزبان زبان‌آموزان فارسی شد

دوره پاییزی آموزش زبان فارسی توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد آغاز شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، همزمان با مراسم اختتامیه نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری ایران، مراسم افتتاحیه دوره پاییزی آموزش زبان فارسی در محل رایزنی فرهنگی کشورمان در ترکمنستان برگزار شد. در این مراسم، عباس ارباب خالص، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان در سخنانی، به نقش زبان فارسی در توسعه فرهنگی بشری در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: زبان فارسی اکنون نیز با برخورداری از منابع غنی و اشعار شاعران بزگ همچون حافظ، سعدی و فردوسی الهام بخش متفکران بزرگ جهان است.

وی افزود: علاوه بر این ما به عنوان دو کشور همسایه می‌بایست با زبان یکدیگر آشنا شویم تا بتوانیم ارتباطات خور در همه زمینه‌ها و از جمله فرهنگی را گسترش دهیم.

سفیر کشورمان با تقدیر از رایزنی فرهنگی ایران برای برنامه‌ریزی خوب و منظم برای آموزش زبان فارسی، ابراز امیدواری کرد که با پایان گرفتن شرایط حاضر در دوره فراگیری بیماری، فارسی‌آموزان بتوانند برای آشنایی با اماکن تاریخی و گردشگری کشورمان به ایران سفر کنند.

رضا خانیان رایزن فرهنگی کشورمان نیز در این آیین ضمن تبریک به فارسی‌آموزان جدید برای شروع آموزش زبان فاسی، گفت: آموزش زبان فارسی یکی از فعالیت‌های اصلی رایزنی فرهنگی ایران در ترکمنستان است و این فعالیت با توجه به تأکید قربان قلی بردی محمداف، رییس جمهور ترکمنستان برای ارتباط فرهنگی میان همسایگان صورت می‌گیرد.

وی افزود: علاوه براین ما تلاش داریم با فعالیت‌های مختلف و متنوع فرهنگی که با همکاری دولت ترکمنستان انجام می‌دهیم، زمینه ارتباط فرهنگی بیشترمیان دو کشور همسایه و دارای میراث تاریخی مشترک را فراهم آوریم.

در این‌آیین، سه تن از فارغ التحصیلان زبان فارسی رایزنی فرهنگی ایران، تجربیات خود را برای فارسی‌آموزان جدید بیان کردند و کلیپ‌های مختلفی نیز درباره جاذبه‌های گردشگری ایران همزمان با اختتامیه نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری ایران در محل رایزنی فرهنگی کشورمان به نمایش در آمد.

در پایان این‌مراسم، شرکت کنندگان از نمایشگاه بازدید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =