طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی بومی کلید خورد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان به همراه جمعی از معاونین، مدیران و اساتید این دانشگاه، به منظور بررسی و رفع چالش ها و مشکلات پیش روی صنایع، از یک شرکت برتر این استان در زمینه فولاد بازدید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  بازدید میدانی مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان از شرکت فولاد اکسین به منظور بررسی و رفع چالش های صنایع، برگزار شد.

در این بازدید که به سفارش دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده بود، فرج الله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان به همراه معاونین و همچنین گروهی از اعضا هیئت علمی دانشگاه به سرپرستی مهدی بروجردنیا از نزدیک با مشکلات و چالش های پیش روی این شرکت آشنا شدند.

بنا براین گزارش،  فرج اله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در حاشیه این بازدید با بیان این مطلب که  وجود مشکلات متعدد در صنایع فولادی کشور از قبیل دشواری در تامین و تعمیر تجهیزات نصب شده در خطوط تولید خصوصاً تجهیزات ابزار دقیق و اتوماسیون صنعتی، بومی‌سازی آنها را به امری اجتناب ناپذیر تبدیل کرده است گفت:  توجه به این نکته حائز اهمیت است که دریافت فناوری در صورتی که با بومی‌سازی همراه نباشد، نمی‌تواند منجر به توسعه پایدار آن صنعت شود. از سوی دیگر، شرایط فعلی اقتصاد ملّی و اِعمال تحریم های ناعادلانه خارجی، شرایط ویژه ای را برای صنایع فلزی کشور ایجاد کرده است. نیاز به اکتساب فناوری های پیشرفته در زمینه تجهیزات الکترونیکی و ابزار دقیق همواره افزایش یافته و ضرورت اتکّا به توانمندی های داخلی و بومی بیش از پیش اهمیت یافته است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با توجه به مشکلات صنایع استان، تحقق شعار سال یعنی جهش تولید و همچنین تاکیدات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، اولین بازدید میدانی خود را از شرکت فولاد اکسین خوزستان برگزار کرد.

براتی تامین و تعمیر بُردهای الکترونیکی در دستگاه های خط تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان را یکی از چالش های مهم و اساسی این شرکت در طول سالیان اخیر اعلام کرد و گفت:  نخبگان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان  بومی سازی و ساخت بُردهای الکترونیکی در دستور کار خود قرار داده و یک تیم تخصصی به سرپرستی دکتر حامد سقائی عضو هیئت علمی دانشگاه با همکاری اعضا انجمن علمی مهندسی برق دانشگاه محسن آلبوغبیش، علی قرائتی و مهرگان زارع تشکیل و مطالعه و بررسی بُردهای الکترونیکی کلید خورد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان ادامه داد: پس از برگزاری جلسات تخصصی،   فعالیتهای کارگاهی، این تیم موفق به طراحی و ساخت بُردهای الکترونیکی شده است.

براتی با اشاره به این مطلب که  این فرآیند در بدو امر بسیار سخت و دور از ذهن به نظر می رسید گفت: با تکیه بر دانش مهندسی، استفاده بهینه از تجهیزات سخت افزای و نرم افزاری، حمایت مادی و معنوی مسئولان دانشگاه، مدیریت صحیح منابع، یافتن راه حل مشکلات پیش رو و مقابله با یاس و ناامیدی و همچنین تقویت انگیزه کاری، فرآیند بومی سازی بُردهای الکترونیکی با موفقیت به پایان رسید.

وی  قیمت تمام شده بُردهای الکترونیکی بومی شده را در مقایسه با نمونه های وارداتی بسیار کمتر دانست و تشریح کرد: یکی از ویژگی های برجسته این بردهای بومی سازی، سازگاری آنان با شرایط آب و هوایی استان خوزستان است به طوری که نسبت به نمونه های خارجی مقاومت بیشتری دارند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1076255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =