دولت جدید اردن در برابر پادشاه سوگند یاد کرد

دولت جدید اردن امروز دوشنبه در برابر پادشاه این کشور سوگند یاد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، دولت جدید اردن به ریاست «بشر الخصاونه» نخست وزیر این کشور امروز دوشنبه در برابر «عبدالله دوم» شاه اردن سوگند یاد کرد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، کابینه جدید اردن شامل ۳۱ وزیر از جمله سه زن و هشت وزیر از دولت قبلی به نخست وزیری عمر الرزاز است که با پایان دوره خود در اوایل ماه جاری میلادی استعفا داد.

دفترپادشاهی اردن اعلام کرد که اعضای دولت جدید امروز در کاخ رغدان سوگند یاد کردند و فقط دو وزیر این کابینه به دلیل اینکه در قرنطینه به سر می‌بردند در این مراسم حضور نداشتند.

«ایمن الصفدی»، «محمد العسعس» و «هاله زواتی» وزیران خارجه، دارایی و انرژی اردن در کابینه جدید این کشور در سمت‌های خود ابقا شدند.

در این کابینه، «علی العاید» که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱، وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی اردن و همچنین ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ سفیر اردن در سرزمین‌های اشغالی بوده است به عنوان وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی منصوب شده است و «توفیق الحلالمه» رئیس نیروهای ژاندارمری اردن در سال ۲۰۰۸ هم به عنوان وزیر کشور تعیین شده است.

«نذیر عبیدات» رئیس ستاد مبارزه با کرونا اردن هم به عنوان وزیر بهداشت جانشین «سعد جابر» شد و «معن قطامین» یک کارشناس اقتصادی این کشور هم به عنوان وزیر کار و وزیر مشاور در امور سرمایه گذاری منصوب شد.

«نایف حمیدی الفایز» هم که در دولت‌های اسبق اردن وزیر گردشگری و میراث فرهنگی اردن بوده است، مجددا به این سمت منصوب شد.

دولت عمر الرزاز در سوم اکتبر جاری استعفا داد، آن هم پس از اینکه شاه اردن در بیست و هفتم سپتامبر پارلمان این کشور را به دلیل گذشت چهار سال از عمر آن و به منظور برگزاری انتخابات قانون گذاری در دهم نوامبر آتی منحل کرد.

بر اساس قانون اساسی اردن، با انحلال پارلمان، دولت هم باید ظرف یک هفته استعفا دهد و نخست وزیر آن هم نباید مامور تشکیل کابینه بعدی شود.

شاه اردن چهارشنبه گذشته بشر الخصاونه دیپلمات و حقوقدان ۵۱ ساله را که مشاور امور سیاسی در دفتر پادشاهی اوست، مامور تشکیل کابینه جدید اردن کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =