حقابه هیرمند و ارتباطات مرزی حتما باید پیگیری شود

رییس مجلس شورای اسلامی درخصوص حقابه هیرمند گفت: حقابه هیرمند را با کشور افغانستان حتما باید پیگیری و دنبال کنیم و ارتباطات مرزی با کشور افغانستان در موضوعات مختلف از جمله آب، تجارت و گمرکات دنبال خواهد شد تا مردم اقتدار نظام در پیگیری را مشاهده کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  محمدباقر قالیباف در جمع خبرنگاران در زابل گفت: سفرهای ما به استان ها طوری نیست که بیاییم و سربزنیم و برویم، بلکه از یک ماه  قبل موضوعات آن استان را با مجمع نمایندگان استان بررسی می کنیم و از دیوان محاسبات هم گزارش گرفته و از مردم آن منطقه هم نظراتشان اخذ می شود تا همه اشکالات اجرایی طرح های منطقه را کسب نماییم. اما انصاف قضیه این است که امروز مدیران منطقه مشکلات استان را متوجه شده اند و اقدام و دنبال می کنند، همین که مسئولان استان می گویند که جهت رفع مشکلات طرح های کشاورزی و عمرانی استان، آستان قدس رضوی و یا سازمان عمران سیستان باید پای کار بیایند و کمک کنند نشان از اهمیت موضوع دارد.

وی ادامه داد: شب گذشته با استاندار سیستان و بلوچستان در مورد همکاری آستان قدس رضوی در اجرای طرح های کشاورزی زابل صحبت کردم و با دوستانی که در آستان قدس این کار را دنبال می‌کردند صحبت شد، اگر ما قولی می دهیم، قول نیست بلکه وظیفه است که بتوانیم این موضوع را حل و فصل کنیم، واقعا در منطقه سیستان مردم همه اقتصادشان در زمین های کشاورزی است، مگر می شود مردم منطقه همراهی نکنند؟ اینها بهره برداران و صاحبان اصلی هستند و امکانات مال اینهاست باید کشاورزان توجیه شوند، اگر نظرشان درست است باید اعمال شود.

قالیباف ادامه داد: نظام بهره برداری و نگهداری و اولویت بندی در کشت در منطقه زابل اشکال دارد، مردم مطمئن باشند که این کار اصلاح می شود و بطور مرتب هم نمایندگان و هم مدیران استان و هم ما این موارد را پیگیری می کنیم و مطمئن باشید به زودی این اصلاحات انجام خواهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی درخصوص حق آبه هیرمند هم گفت: حق آبه هیرمند در مجلس شورای اسلامی، دولت و وزارت خارجه در مجموعه حاکمیت محسوب می شود و حتما باید دنبال شود، حق آبه هیرمند را با کشور افغانستان حتما باید دنبال کنیم و ارتباطات مرزی در موضوعات مختلف از جمله آب، تجارت، گمرکات و.... دنبال خواهد شد تا مردم اقتدار نظام در پیگیری را لمس کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =