فیس بوک به تبعیض علیه کارگران متهم شد

وزارت دادگستری آمریکا فیس بوک را به تبعیض علیه کارگران آمریکایی و استخدام مهاجران به جای آنها متهم و از آن شکایت کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از آسوشیتدپرس، دولت ترامپ با شکایت علیه فیس بوک، آن را متهم به تبعیض علیه کارگران آمریکایی کرده است. به طور دقیق دولت آمریکا ادعا می کند فیس بوک به جای کارمندان آمریکایی، کارگران خارجی با ویزای مخصوص را برای ٢٦٠٠ شغل با درآمد بالا  استخدام کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته اعلام کرد شبکه اجتماعی مذکور از به کارگیری و استخدام کارگران واجد شرایط آمریکایی برای مشاغلی خودداری می کند که برای کارگران با ویزای موقت رزرو شده اند.

 ویزاهایH-1B  مربوط به شرکت های بزرگ فناوری هستند  و توسعه دهندگان برنامه و دیگر کارمندان این شرکت ها از آن بهره می گیرند.

 این شکایت پس از ٢ سال تحقیقات گسترده توسط بخش حقوق شهروندی وزارت دادگستری آمریکا انجام شده است.   در بیانیه بخش حقوق شهروندی وزارت دادگستری آمریکا آمده است: فیس بوک عمدا سیستم استخدامی ایجاد کرده که به کارگران واجد شرایط آمریکایی اجازه نمی دهد به طور عادلانه  از فرصت های شغلی  باخبر شوند. درعوض صاحبان ویزاهای موقت را به کار می گیرد.

 متوسط درآمد سالانه فرصت های شغلی مذکور ١٥٦ هزار دلار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =