زهرا نعمتی بعد شکست کرونا به تمرین بازگشت/ داوران ایرانی در لیست بین‌المللی فیبا/ حسینی سرمربی تیم وزنه‌برداری جوانان شد

با بسته ورزشی منهای فوتبال با ما همراه باشید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا-به-تمارین-بازگشت-داوران-ایرانی-در">ایسکانیوز)، طاها کاردان؛ حجم اخبار ورزشی منهای فوتبال بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی کرونا-به-تمارین-بازگشت-داوران-ایرانی-در">ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

فینال لیگ برتر تکواندو اول اسفند ماه
جلسه سرپرستان و مراسم قرعه‌کشی مسابقات لیگ‌ برتر و دسته یک تکواندو در سالن جلسات فدراسیون تکواندو برگزار شد که بر این اساس نوزدهمین دوره لیگ برتر تکواندو با حضور ۱۰ تیم و در دو گروه برگزار خواهد شد.
تیم‌های شهرداری ورامین و لوازم خانگی کن قهرمانان مشترک دوره قبل به ترتیب به عنوان سرگروه الف و ب انتخاب شدند و پاس و دانشگاه آزاد اسلامی تیم‌های دوم این دو گروه هستند. طبق قرعه‌کشی سیستمی انجام شده تیم‌های جوانه (استقلال)، صنعت مس کرمان و فتح صدر البرز در گروه الف قرار گرفتند و پارسیان البرز، پالایش نفت آبادان و فرمانیه در گروه دوم به رقابت می‌پردازند.
طبق برنامه اعلامی، مرحله نخست رقابت‌های گروه الف روز ۱۸ و ۱۹ دی‌ماه و مسابقات گروه ب روز ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه برگزار خواهد شد و یکم اسفندماه نیز مرحله فینال پیگیری می‌شود.

زهرا نعمتی بعد شکست کرونا به تمارین بازگشت
زهرا نعمتی، قهرمان دو دوره پارالمپیک در رشته تیراندازی با کمان که به عنوان اولین ورزشکار ایرانی در سال 2016 توانست به صورت همزمان در المپیک و پارالمپیک شرکت کند ، پرچمدار کاروان ایران نیز بود از چند هفته قبل به ویروس کرونا مبتلا شده بود.
حالا بعد از گذراندن دوران قرنطینه و درمان، با دریافت تست منفی خود کرونا را شکست داد و از روز گذشته و با هدایت بهزاد پاکزاد اردوی خود را در سایت تیراندازی با کمان آزادی آغاز کرده است؛ اردویی که تا 11 دی ماه ادامه خواهد داشت.

شروع اردوی ملی‌پوشان شمشیربازی
اردوهای تدارکاتی ملی‌پوشان شمشیربازی ایران جهت کسب آمادگی برای رقابت‌های انتخابی المپیک توکیو(زون آسیا) از روز شنبه 29 آذرماه آغاز می‌شود.
برای شرکت در اردوی آمادگی ملی‌پوشان آقایان در اسلحه اپه که به مدت یک هفته به میزبانی مشهد برگزار می‌گردد، محمد اسماعیلی از زنجان، محمد رضایی و محمد رضایی طادی از اصفهان و طاهر عاشوری از ارومیه از سوی علی یعقوبیان سرمربی اسلحه اپه ایران به اردوی آمادگی دعوت شدند.
برای اردوی آمادگی ملی پوشان اسلحه فلوره آقایان هم که در محل آکادمی ملی المپیک به مدت یک هفته برگزار می‌شود، علیرضا ادهمی و ماهان میرزایی از تهران، محمد حسین جعفری از یزد و هادی رضوی نیا از آذربایجان غربی از سوی محمد میرمحمدی سرمربی تیم فلوره به اردوی آمادگی فراخوانده شدند و برای اردوی آمادگی ملی پوشان اسلحه اپه بانوان هم که به میزبانی اصفهان برگزار می‌گردد مهسا پوررحمتی و اعظم بختی از آذربایجان شرقی و سکینه نوری از آذربایجان غربی به اردوی آمادگی ملی پوشان دعوت شدند.

علی حسینی سرمربی تیم وزنه برداری جوانان شد
فدراسیون وزنه برداری اعلام کرده با نظر شورای عالی فنی، سعید علی حسینی سرمربی تیم ملی جوانان و سید محمد ضیائی نژاد کمک مربی خواهند بود.
تیم ملی وزنه برداری جوانان از اول دی ماه قرار است زیر نظر سعید علی حسینی کار خود را آغاز کند. اردوی جوان های وزنه برداری ایران برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی عربستان استارت خواهد خورد و به مدت 10 روز ادامه دارد.
علیرضا منصوری (خوزستان)،علی کشتکار (فارس)، حسین بیرانوند (لرستان)، مسعود ممیوند (لرستان)، علیرضا یوسفی (فارس)، عباس فخر زارع ( اصفهان)،  فرهاد اکبری، ابوالفضل جمعه ‌پور (خوزستان)، علیرضا معینی (اصفهان)،عبدالله بیرانوند (لرستان)،رضا حسن‌پور (مازندران)، علیرضا اسفندیاری (البرز) و حسن عمادی (فارس) 13 وزنه برداری هستند که با نظر سعید علی حسینی به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شدند.

داوران ایرانی در لیست بین‌المللی فیبا
کمیته داوران فدراسیون جهانی بسکتبال با همکاری و تعامل حوزه داوران فیبا آسیا نام داوران و ناظران اعلام شده از سوی ایران در سال ۲۰۱۹ میلادی را در فهرست داوران بین‌المللی خود قرارداد.
بر این اساس رامین فتحی و جواد مرادی در فهرست سهمیه سفید، محمد دوست، جعفر محمدپور، محمد رجبی و هادی سالم در فهرست سهمیه سیاه داوران ایران در بخش بین‌المللی پذیرفته شدند. ورژ آبکاریان، صنم نظامی، شهرام پرنیاک، مهری توکلی و مریم زارع نیز به عنوان ناظرین بین المللی از سوی فیبا در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۱ قرار گرفتند.
سهمیه ایران در فصل گذشته داوری بین‌المللی مشتمل بر ۱۶ سهمیه داور و ناظر بود که با اعلام رسمی فیبا بیش از نیمی از کاندیداهای ایرانی موفق به کسب مدرک بین المللی شدند. گفتنی است لزوم اخذ درجه بین المللی گذراندن دوره های مرتبط، انجام تست آمادگی جسمانی و شرکت در آزمون بین المللی کتبی است.

کادر فنی تیم ملی شطرنج دانشجویان معرفی شدند
هادی بشیریان رئیس فدراسیون دانشگاهی، احکام کادر فنی تیم ملی برای هدایت ملی پوشان در رقابت‌های شطرنج دانشجویان دانشگاه‌های آسیا صادر کرد.
تیم شطرنج دانشجویان در دو بخش دختران و پسران در این رقابتها شرکت خواهند کرد که شادی پریدر به عنوان سرمربی، امیررضا پور رمضانعلی به عنوان مربی، مهرداد پهلوان زاده به عنوان سرپرست فنی و محمد نقی ابراهیم زاده به عنوان سرپرست هدایت ملی پوشان را در این رویداد بر عهده خواهند داشت.
رقابت‌های شطرنج دانشجویان دانشگاه‌های آسیا از ۲۴ آذر تا ۹ دی ماه سال جاری با همکاری فدراسیون شطرنج ایران به صورت آنلاین در دو بخش مردان و زنان به میزبانی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی برگزار می‌شود.

استعفای کارخانه، جانشینی شهنازی همچون فصل قبل
بعد از استعفای مصطفی کارخانه، بار دیگر ناصر شهنازی به عنوان سرمربی سایپا در لیگ والیبال انتخاب شد.
مصطفی کارخانه که فصل گذشته هم به دلیل مشکلات جسمانی در میانه راه از شهرداری ارومیه جدا شده بود، این بار نیز بعد از گذشت چند هفته که نتایج چندان ایده آلی هم با نارنجی پوشان نگرفته بود، بار دیگر دلیل استعفای خود را وضعیت جسمانی نامناسب عنوان کرده و باشگاه سایپا هم این استعفا را پذیرفت.
حالا با گذشت چند روز ناصر شهنازی که فصل گذشته نیز هدایت نارنجی پوشان را برعهده داشت، بار دیگر به عنوان سرمربی تیم سایپا انتخاب شده است؛ دستیار خولیو ولاسکو در تیم ملی ایران که در حال حاضر به عنوان مربی آزاد در تیمی فعالیت نداشت، از این پس هدایت تیم سایپا را که تا رده ششم در جدول سقوط کرده، برعهده دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =