آغاز پژوهش‌های کرونایی در وزارت آموزش و پرورش

رئیس ستاد هفته پژوهش وزارت آموزش و پرورش از توسعه پژوهش‌های کرونا محور در وزارت آموزش و پرورش همزمان با اپیدمی این بیماری در کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، فرهاد کریمی، رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در مصاحبه با برنامه «صبح وگفتگو» ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، اظهار کرد: در آموزش و پرورش به برکت تصویب و اجرای سند تحول، دارای یک برنامه مشخص در حوزه پژوهش هستیم با عنوان «زیر نظام پژوهش و ارزشیابی» که یکی از شش زیر نظام هاست و توسط رئیس جمهور ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: مقوله‌هایی مانند پژوهش محوری در آموزش و پرورش و آموزش پژوهش محور و حمایت از فرصت‌های مطالعاتی معلمان پژوهنده در این برنامه ریزی آمده است.

کریمی با بیان اینکه مجموعه راه کارهایی در حوزه پزوهش مدون شده است و امروزه بعنوان یکی از اسناد پر افتخار توسعه‌ای کشور در اختیار ماست، ادامه داد: شخص وزیر هم اتمام ویژه به پژوهش دارد و مشوق ما در توسعه رویکرد پژوهش محوری است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در ادامه مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، اظهار کرد: استقلال پژوهش‌های مطالعات آموزشی از دیگر کارهاست تا از نتایج پژوهش‌ها در طراحیِ برنامه‌های خود استفاده کنیم و پژوهش‌ها در ارتقای کیفی آموزش و پرورش دخیل باشند.

کریمی با اعلام اینکه عالی ترین شخص در وزارتخانه به مسائل پژوهش محور اهتمام دارد که مسئولیت و وظیفه دیگر کارکنان را دو چندان می‌سازد، ادامه داد: در وزارت آموزش و پرورش دارای شبکه گسترده فعالیت‌های پژوهشی هستیم و در ساختار وزارت خانه نیز نهاد علمی پژوهشی را داریم.

وی از وجود کمیته‌های پژوهشی در برخی معاونت‌های وزارت خانه سخن گفت و افزود: اغلب استان‌ها شورای تحقیقاتی دارند که طرح‌های پژوهشی را تصویب می‌کند و به کار می‌بندند.

کریمی اضافه کرد: در دو روز ذیل هفته پژوهش از دانش آموزان پژوهنده تقدیر کردیم و همه استان‌ها از طریق فضای مجازی و آنلاین با ما در ارتباط بودند و در تهران و استان‌ها دانش آموزان را تقدیر کردیم که یکی از روندهای توسعه پژوهش در کشور را ترسیم خواهد کرد.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش در خصوص خروجی پژوهش‌ها گفت: در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش خاصه در دوره شیوع کرونا، اغلب پژوهش‌ها را روی‌ای بیماری متمرکز کرده‌ایم.

کریمی همچنین این پژوهش‌ها را ناظر بر رفع نقاط ضعف و ارزیابی مجازی از آموخته‌های دانش آموزان دانست و بطور کلی فرایند پژوهش در این وزارت خانه را در راستای فعالیت‌های پرورشی و آموزشی توصیف کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =