مرز ایران و جمهوری آذربایجان همواره مرز صلح و دوستی بوده است

رئیس دفتر رئیس جمهوری با تاکید بر این‌که اراده سیاسی برای گسترش روابط تهران و باکو در عالی ترین سطوح وجود دارد، گفت: مرز ایران و جمهوری آذربایجان همواره مرز صلح و دوستی بوده و هست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود واعظی پس از دیدار با شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، در گفت وگو با خبرنگاران این دیدار را سازنده و مثبت توصیف کرد و افزود: پس از پایان منازعه نظامی بین آذربایجان و ارمنستان، شرایط جدیدی در منطقه ایجاد شده لذا لازم بود درباره مسائل فی‌مابین گفت و گو و تبادل نظر کنیم.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهوری آذربایجان که مرز با ایران را مرز صلح و دوستی نامیده بود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز مرز خود با آذربایجان را مرز صلح و دوستی و برادری می‌داند. معتقدیم امروز زمان تعمیق دوستی‌ها بین کشورهای منطقه است و برگزاری نشست‌های چند جانبه از جمله نشست سه جانبه بین ایران، روسیه و آذربایجان و نشست ۵ جانبه میان ایران، روسیه، آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می‌تواند به رفع سوءتفاهمات احتمالی میان کشورهای منطقه کمک کند.

وی اظهار کرد: در این دیدار درباره برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در ۱۶ ژانویه به توافق رسیدیم و همچنین در خصوص همکاری‌های دوجانبه، به ویژه تسریع در اجرای پروژه‌های مشترک ریلی و احداث سد و نیروگاه گفت وگو کردیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به این‌که روابط و تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در دوران شیوع ویروس کرونا نیز حتی برای یک روز قطع نشد، ادامه داد: دو کشور در زمینه انعقاد موافقت نامه تجارت ترجیحی نیز به پیشرفت‌های خوبی رسیده اند. همچنین همکاری دو کشور برای ساخت کارخانه تولید اتوبوس، کامیون و تراکتور نیز پیشرفت‌های خوبی داشته است.

واعظی تاکید کرد: اراده سیاسی برای گسترش روابط ایران و آذربایجان در عالی‌ترین سطوح وجود دارد و رؤسای جمهور دو کشور در ۷ سال گذشته ۱۳ دیدار با یکدیگر داشته اند که نشانه خوبی از روابط حسنه فی‌مابین است.

شاهین مصطفی اف نیز در این گفت. گو با تشکر از حمایت‌ها و موضع گیری های اصولی و سازنده جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: رؤسای جمهوری دو کشور در ۷ سال گذشته روابط دوجانبه را به عالی‌ترین سطح ارتقا داده اند.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان افزود: در سایه اراده سیاسی قوی برای گسترش روابط دو کشور پروژه‌ها و همکاری‌های گسترده ای میان دو کشور پایه گذاشته شد که امروز درباره چگونگی تسریع در تکمیل این پروژه‌ها گفتگوهای سازنده ای داشتیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =