مطالبات دانشگاه آزاد اسلامی از دولت، در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شود/ برخورداری مدارس سما از معافیت‌های مناطق محروم

جلسه هم‌اندیشی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی و فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی مجلس شورای اسلامی به منظور ایجاد تعامل بیشتر برگزار شد.

 احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به جلسه جمعی از مسئولان دانشگاه با رئیس و اعضای فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی مجلس شورای اسلامی، گفت: این جلسه عصر دیروز با حضور بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع و محمدصادق ضیایی قائم مقام مرکز جذب و امور هیأت علمی با کیوان مرادیان رئیس و اعضای فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

وی ادامه داد: پیگیری مطالبات دانشگاه آزاد اسلامی از دولت در بودجه ۱۴۰۰ کل کشور، بررسی راهکارهای اجرایی برنامه‌های دانشگاه و تعامل هرچه بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی با مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق اهداف دانشگاه از جمله موضوعات این نشست بود.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به موضوعات مطرح شده از سوی مسئولان دانشگاه در این نشست، اظهار داشت: رنجبر در این جلسه با اشاره به رویکرد تعاملی رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با مجلس شورای اسلامی، بر پاسخگویی دانشگاه و استفاده از ظرفیت‌های این دو مجموعه در پیشبرد اهداف نظام و دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

 حیدری افزود: فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز در این جلسه، گزارشی از مطالبات ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه آزاد اسلامی از بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه و بیان کرد که دانشجویان خانواده معظم شهدا و ایثارگران حدود ۱۰ درصد دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می‌دهند و این در حالی است که بنیاد شهید از سال ۹۲ تا ۹۷ بدهی خود را به دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت نکرده است.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: فداکار از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰، به مطالبات دانشگاه آزاد اسلامی از دولت توجه داشته باشند و تأکید کرد که در صورت وصول این مطالبات تا سال ۱۴۰۰، دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند تمامی بدهی‌های خود به اعضای هیات علمی و کارمندان را تصفیه کرده و علاوه بر آن نیز حقوق و مزایا کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه نیز ارتقا یابد.

حیدری افزایش تعداد هیات ممیزه دانشگاه آزاد اسلامی را از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تا سال گذشته تنها یک هیات ممیزه داشت که با پیگیری‌های دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، تعداد آن به دو هیات ممیزه افزایش یافت.

وی افزود: با توجه به اینکه این دانشگاه ۲۴ هزار عضو هیات علمی دارد، دو هیات نیز برای بررسی پرونده‌های ارتقا کافی نیست، بنابراین نیاز است با تعامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلساتی که با وزیر علوم برگزار می شود، این موضوع پیگیری و مطالبه شود.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در این نشست همفکری و هم‌اندیشی خوبی بین دو طرف صورت گرفت، خاطرنشان کرد: تأثیرگذاری دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، مهارت‌آموزی و افتخارآفرینی ملی از موضوعات مورد تأیید و تأکید مسئولان دانشگاه و اعضای فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی بود و اعضای جلسه معتقد بودند که دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق اهداف و چشم‌اندازهای ترسیم شده، نیازمند حمایت دولت برای وصول مطالبات دانشگاه است.

حیدری ارائه تسهیلات اعتبارات و رفاهی به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برابر با سایر دانشجویان را از جمله مطالبات مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و افزود: پرداخت هزینه عوارض و پروانه تغییر کاربری و تبدیل به احسن اراضی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از تفاوت‌هایی است که بین دانشگاه آزاد اسلامی و سایر موسسات آموزش عالی دولتی وجود دارد و دانشگاه‌های دولتی از پرداخت این هزینه‌ها معاف هستند، بنابراین مقرر شد تا با پیگیری نمایندگان مجلس و اخذ موافقت دولت، دانشگاه آزاد اسلامی نیز بتواند مشمول این معافیت‌ها شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی بررسی برنامه‌های معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما را از دیگر موضوعات این جلسه عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از درخواست‌های مطرح شده در این نشست تحت پوشش قرار گرفتن مدارس سما از معافیت‌های دولت برای مدارس مناطق محروم و کم‌برخوردار بود تا این مدارس که براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

همچنین در این جلسه، اقبال شاکری نماینده مردم تهران، مسلم صالحی نماینده مردم اقلید و سارا فلاحی نماینده ایلام از اعضای فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی نیز به بیان دغدغه‌های خود در راستای تقویت و توجه بیشتر دولت به دانشگاه آزاد اسلامی پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =