شاد خدمتی بزرگ مبتنی بر تکنولوژی مجازی در کشور است

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: پیام رسان شاد به عنوان شبکه آموزشی دانش آموز خدمتی بزرگ مبتنی بر تکنولوژی مجازی در کشور است که به ظرفیتی رسیده تا به‌راحتی نشست‌هایی را با حضور مجازی بیش از هزار نفر از مدیران، معلمان و خانواده‌ها برگزار کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،  محسن حاجی میرزایی در پانزدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که با حضور رئیس دیوان محاسبات کشور برگزار شد، گفت: نظارت، حسابرسی و کنترل بخش مهم، ضروری و رکن اساسی هر مجموعه است که از طریق آن انضباط، اثربخش و کارایی در مجموعه افزایش‌یافته و با مسئولیت‌پذیری و شفافیت ارتقا می‌یابد.

وی با یادآوری اینکه کیفیت عملکرد یک مجموعه به میزان کیفیت عملکرد تک‌تک زیرمجموعه‌های آن وابسته است، تصریح کرد: هر رکن از یک مجموعه عملکردی می‌تواند کارکرد درست یا نادرستی داشته باشد و درستی یا نادرستی کارکرد تمام زیرمجموعه‌ها در میزان عملکرد کلی مجموعه تأثیرگذار خواهد بود. هر چه کیفیت عملکرد یک مجموعه بالاتر باشد و نشان‌دهنده بهتر عمل کردن تک‌تک اعضای مجموعه است.

وزیر آموزش‌وپرورش دستیابی به درک و فهم مشترک در حل مسائل را یکی از راه‌حل‌های رفع مشکلات دانست و عنوان کرد: اگر بتوان شرایطی ایجاد کرد که مجموعه‌های مختلف در فهم مشترک از یک موضوع قرار گیرند، نتیجه کار بهتر می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس گفتگوهای این چنینی را شکل دادیم تا دیدگاه‌های 2 دستگاه را به هم نزدیک‌تر کنیم و با نزدیک‌تر شدن زاویه دید و سطح ادراک، مشکلات را بهتر از قبل حل کنیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: هرچقدر شرایط پیچیده‌تر شود، به همان نسبت کارکرد مجموعه به‌مراتب پیچیده‌تر می‌شود و با پیچیده‌تر شدن کارکرد مجموعه‌ها، لازم است هوشمندی افراد و ظرافت در انجام کار هم بالا برود.

وی گفت: بیشتر مجموعه‌ها در روش عملکردی خود به رویه‌های قدیمی وابسته‌اند و تجربه نشان داده است به‌راحتی تمایل به تغییر ندارند. بااین‌حال ممکن است شرایط ناگهانی به وجود آید که لازم به تغییر همه روش‌های گذشته داشته باشیم.

وزیر آموزش‌وپرورش عنوان کرد: کرونا این شرایط را به وجود آورد و به‌یک‌باره تمام پیوندهای قدیمی را تغییر داد. با شیوع کرونا تمام روابط ستاد تا مدرسه، روش‌های آموزش، پاسخگویی، تعیین تکلیف، آزمون و ارزشیابی دانش آموزان با مخاطره روبرو شد و دیگر قادر به انجام کار از روش‌های قدیمی نبودیم.

وی تصریح کرد: در این شرایط باید به‌سرعت در زیست‌بوم جدید فرآیندها تعریف می شد. بنابراین ابتدا آموزش از شبکه‌های تلویزیونی آغاز شد، ولی به‌سرعت متوجه شدیم این‌یک رابطه یک‌طرفه است و تعاملی و کامل نیست.

حاجی میرزایی گفت: برای رسیدن به رابطه‌ تعاملی و دوسویه در آموزش، پیام‌رسان‌ها انتخاب شدند. در این شرایط نیاز به پیام‌رسانی داشتیم که هم از لحاظ فنی بالا باشد و بتواند گستره آموزش‌وپرورش را در برگیرد و هم دارای محیطی ایزوله باشد که قادر به کنترل آن باشیم و بتوانیم دانش آموزان را از آسیب‌های اجتماعی و مخاطرات فضای مجازی مصون نگاه‌ داریم.

وی راه‌اندازی شاد را خدمتی بزرگ مبتنی بر تکنولوژی مجازی در کشور دانست و عنوان کرد: به این ترتیب پیام‌رسان شاد به‌عنوان شبکه آموزشی دانش‌آموز، طراحی و راه‌اندازی شد و با تمام مشکلات پیش رو، به ظرفیتی رسید که پیش ‌از این نداشتیم تا به‌راحتی نشست‌های این‌چنینی را با حضور مجازی بیش از هزار نفر از مدیران، معلمان و خانواده‌ها که در سال‌های قبل تنها یک‌بار در سال برگزار می‌شد، برگزار کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: نهادهای نظارتی باید در این شرایط با نظارت دقیق و ارزیابی درست، یاریگر ما باشند. باید ارتباط با نهادهای نظارتی و دیوان محاسبات کشور، ارتباط آموزشی باشد و از گزارش‌های نهادهای نظارتی، مطالب جدید بیاموزیم و ایرادات جزیی کار را رفع کنیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: وزارت آموزش‌وپرورش با تمام نیروهای خود در خدمت است تا در امر تعلیم و تربیت نسل آینده کشور مشکلی به وجود نیاید. قانون را میثاق مشترک همه دستگاه‌های کشور می‌دانیم و اعتقاد داریم با اجرای قانون می‌توانیم باهم به راه‌های مشترک و بهتری برسیم.

وی  در پایان گفت: سرمایه آموزش‌وپرورش آبرو و اعتماد مردم و باور جامعه به‌سلامت آموزش‌وپرورش است. جامعه برای فرهنگیان احترام قائل است و تلاش می‌کنیم تا به این آبرو خدشه وارد نشود و ساحت، اعتبار و آبروی کلی نظام تعلیم و تربیت حفظ شود.

گفتنی است پانزدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفتگو بر محور تحول با حضور مهرداد بذرپاش، رییس دیوان محاسبات کشور، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و روسای ۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش کشور به‌صورت ویدیوکنفرانس و از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) برگزار شد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1086402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =