اعتماد به جوانان در انقلاب باید تکرار شود

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس گفت: تجربه سپردن کارها به جوانان در ابتدای انقلاب، باید دوباره تکرار شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود بر استفاده از پتانسیل‌های داخلی و تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی برای حل مشکلات کشور تاکید کردند، موضوعی که در چند سال اخیر به درستی تحقیق نیافت. اعتماد نداشتن به جوانان و واگذار نکردن پست‌های مدیریتی به آنها از جمله عوامل تشکیل نیافتن دولت مد نظر رهبری است.

افشین ترکاشوند در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره جایگاه جوانان در جامعه بیان کرد: با توجه به تأکید مداوم رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم بر نقش، جایگاه و رسالت انقلابی جوانان مؤمن، دانا و کاردان به خصوص در جهت عبور از چالش‌های پیرامون انقلاب و نظام، امر روشنی است که با مروری گذرا بر مفاد آن آشکار می‌شود.   

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی تجارب گران‌سنگی را در کوران بحران‌ها به دست آورد و از دل چالش‌ها، فرصت‌هایی برای ملت ایران خلق شد که بهره‌گیری از این تجربه‌ها، یکی از سرمایه‌های بی‌مانند امروز است. از جمله این تجارب، موفقیت‌آمیز و کارآمد بودن سپردن کارهای پیچیده و مسیرهای دشوار به جوانان مؤمن و انقلابی است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس با بیان اینکه انقلاب اسلامی موفقیت‌های بی‌نظیری را کسب کرده است، گفت: موفقیت‌های چشمگیر انقلاب در حراست از تمامیت ارضی و امنیت ملی در دهه نخست انقلاب، سازندگی کشوری که سال‍‌های سال تحت آوار ویرانه‌های استعمار و نفود بیگانه بود و نهایتا جهش‌های خیره کننده علمی در دهه‌های سوم و چهارم انقلاب، همه و همه آورده‌های دادن فرصت کافی و اعتماد به جوانان انقلابی مومن برای نظام بود.

وی  به مصادیق مختصری از حل مشکلات کشور به دست جوانان اشاره کرد و گفت: مبارزه با رژیم ستمشاهی طاغوت در دوره پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، مقابله با تجزیه‌طلبان در آغاز پیروزی انقلاب که در برخی مناطق کشور، منطقه کردستان و ترکمن صحرا در سال‌های ۵۷ تا ۵۹، محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به روستاها که در تأسیس و تقویت جهاد سازندگی متبلور است.

به گفته ترکاشوند، امنیت آفرینی و مبارزه با گروهک‌های تروریستی همچون منافقین، فرقان گروهک‌های چپ، دفاع مقدس در جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم بعث عراق، بازسازی و سازندگی کشور در دوره پس از جنگ تا جهاد فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی دهه ۷۰، جهاد آتش به اختیار فرهنگی در سال‌های فتنه ۸۸ و پس از آن، جهاد علمی در حوزه دانش و فناوری در دهه ۸۰ و ۹۰ و دفاع از حرم و مقاومت در برابر تروریسم تکفیری در دهه ۹۰ از دیگر اتفاقات مهمی بوده که به دست جوانان رقم خورده است.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در حیات چهل و اندی سال خود قطعا دارای ضعف‌هایی است، گفت: در حال حاضر اگر در بخش‌هایی همچون اقتصاد هنوز نقاط ضعفی به چشم می خورد که زیبنده نظام جمهوری اسلامی و این انقلاب کبیر اسلامی نیست، باید بار دیگر سراغ جوانان مؤمن رفت و کار را به دست آنان سپرد. تجربه سپردن کارها به جوانان در ابتدای انقلاب، باید دوباره تکرار شود. جوانان مؤمن و انقلابی باید توسط مدیران همه قوا و دستگاه‌ها، به فعالیت پرنشاط در کلیه سطوح مدیریتی برای پیشبرد اهداف انقلاب بپردازند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیران در تمامی سطوح مدیریتی نیز باید به جوانان میدان دهند؛ چراکه در حال حاضر نیازمند یک تحول مدیریتی در کشور هستیم، تحول به معنای بهره گیری از تجربیات موفق گذشته و واگذاری امور اجرایی به جوانانی که در همه عرصه‌ها موفق بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =