انصارالله هیچ دیدار مستقیمی با آمریکاییها نداشته است

سخنگوی جنبش انصارالله یمن امروز اعلام کرد که این جنبش هیچ دیدار مستقیمی با آمریکاییها نداشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ؛ محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با الجزیره اظهار داشت: آمریکایی‌ها از طریق عمان یک طرح قدیمی برای حل بحران یمن ارائه کرده‌اند و این یک طرح جدید نیست.

وی با بیان این مطلب افزود: طرحی که ارائه شده است، طرحی است که سازمان ملل متحد پیشتر آن را ارائه کرده بود. انصارالله پیش از دستیابی به طرح تدریجی آتش بس، خواستار این است که بندرگاه و فرودگاه‌های این کشور باز شود.

محمد عبدالسلام خاطرنشان کرد: در صورتی که مسائل انسانی از اوضاع نظامی و سیاسی تفکیک داده شود، ما آماده مذاکره خواهیم بود. انصارالله هیچ دیدار مستقیمی با آمریکا نداشته است.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن با تأکید بر لزوم توقف اقدامات نظامی و پرداختن به مسائل انسان‌دوستانه، خاطرنشان کرد: تماس با عربستان سعودی ادامه دارد و با تغییر رخدادها نیز [این تماس‌ها] تغییر خواهد کرد.

وی گفت که عربستان سعودی با جلوگیری از ورود فرآورده‌های نفتی به یمن در تلاش است این کشور را نابود کند.

محمدعبدالسلام با اشاره به اینکه ریاض هزار بار در ماه گذشته نیروها و مردم یمن را بمباران کرده است، در پایان تأکید کرد: اگر ریاض حملات خود را متوقف کند، یمن نیز حملات پهپادی و موشکی خود را متوقف خواهد کرد.

در همین ارتباط، برنامه جهانی غذا نیز پیشتر هشدار داده بود که ائتلاف سعودی همچنان مانع از رسیدن سوخت به بندرگاه الحدیده می‌شود.

این سازمان تأکید کرد که کمبود شدید سوخت در یمن باعث شده است که امنیت غذایی این کشور، فاجعه‌بار شود.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =