سه کشور عربی دیگر به توافق سازش با اسرائیل خواهند پیوست

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی از پیوستن قریب الوقوع سه کشور قطر، عمان و عربستان سعودی به قرارداد سازش با تل آویو خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از آناتولی؛ «الی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی مدعی شد که کشورهای عربی و آفریقایی بیشتری در حال نزدیک شدن به امضای توافق سازش با تل آویو هستند.

وی که این سخنان را در گفتگو با نشریه صهیونیستی «یدیعوت آحارونت» مطرح می‌کرد، گفت که سه کشور عمان، عربستان سعودی، قطر و همچنین کشور آفریقایی نیجر بسیار به امضای توافق با اسرائیل نزدیک شده‌اند.

وی در ادامه مدعیات خود افزود: کمتر از یک ماه قبل،  از سفری تاریخی به سودان بازگشتم و هفته گذشته نیز برای شرکت در یک نشست اقتصادی – امنیتی در مصر بودم.

وی همچنین در خصوص امضای توافق میان کشورهای عربی و اسرائیل گفت: در خلیج (فارس)، ما در خصوص عمان، عربستان سعودی و قطر مشغول رایزنی هستیم. علاوه بر این، انتخابات در نیجر برگزار شده که نتیجه به نفع طرفداران آمریکایی‌ها بوده است که همین موضوع شانس آغاز روابط با اسرائیل را افزایش خواهد داد.

لازم به ذکر است، پیشتر در روز چهارشنبه، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی مشابه در گفتگو با رادیو اسرائیل مدعی شد که چهار کشور دیگر نیز در صف امضای قرارداد سازش با اسرائیل هستند، هرچند وی به نام این کشورها هیچ اشاره‌ای نکرده بود.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =