برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در موعد مقرر ضروری است

رئیس جمهور عراق بر لزوم برگزاری انتخابات در موعد مقرر آن و ضرورت برگزاری انتخاباتی شفاف وعادلانه و افزایش تلاش ها برای تکمیل ثبت نام رای دهندگان، تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از روزنامه الصباح، برهم صالح رئیس جمهوری عراق برگزاری انتخابات این کشور را با رئیس و اعضای کمیساریای عالی مستقل انتخابات، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین حسین الهنداوی مشاور نخست وزیر این کشور در امور انتخابات مورد رایزنی قرار داد.

وی در این دیداربر لزوم برگزاری انتخابات در موعد مقرر آن و ضرورت برگزاری انتخاباتی شفاف وعادلانه، افزایش تلاش ها برای تکمیل ثبت نام رای دهندگان، تقویت نقش سازمان ملل در حمایت از فرایند انتخابات، نظارت سازمان ملل بر برگزاری آن و تضمین حاکمیت عراق و احترام به تصمیم مستقل عراقی ها تاکید کرد.

رئیس جمهوری عراق با اشاره به اینکه انتخابات آتی انتخاباتی سرنوشت ساز و احقاق حق ملی است، بر لزوم تضمین شفاف و عادلانه بودن انتخابات در تمام مراحل برگزاری آن و زدودن همه نگرانی ها درباره روند برگزاری آن و تضمین مشارکت همه عراقی ها در آن تاکید کرد.

وی افزود: به تامین فضایی ایمن و با ثبات و اطمینان بخش برای برگزاری انتخابات نیاز است و باید به همه رای دهندگان فرصت انتخاب نمایندگان خود به دور از هرگونه تقلب، دستکاری و فشار داده شود. علاوه بر این نامزدهای انتخاباتی نیز باید از فرصت برابر در امر مشارکت و کاندیداتوری برخوردار باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =