حل مشکلات کشور با انتخابات پیوند خورده است

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی علوم وتحقیقات گفت: برون رفت از مشکلات فعلی به ویژه بحران اقتصادی کشور با انتخابات ریاست جمهوری امسال پیوندخورده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیاری از کارشناسان و سیاسیون به دلیل فشارهای اقتصادی، معیشتی و نارضایتی مردم از دولت فعلی، احتمال می‌دهند میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو گسترده نباشد. همچنین جریان ناامیدی که دشمنان انقلاب در جامعه ایجاد کردند نیز در این امر بی‌تاثیر نیست. جریان دانشجو در این میان با توجه به سابقه و پایگاه اجتماعی که دارد، می‌تواند نقش پر رنگ و اثرگذاری داشته باشد.

صادق فرامرزی بابادی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به اینکه تحریم انتخابات آینده ریاست جمهوری از سوی برخی افراد اشتباه است، گفت: در حال حاضر برخی  از دانشجویان موضوع شرکت نکردن در انتخابات ریاست جمهوری  1400 را مطرح می‌کنند که دیدگاه اشتباهی است. متاسفانه این دیدگاه بین افرادی که ادعای روشنفکری دارند، رایج‌تر است.

وی ادامه داد: افرادی که قصد تحریم انتخابات ریاست جمهوری را دارند باید بدانند که مردم با رأی خود سرنوشت سیاسی و اقتصادی کشور را تعیین می‌کنند و اگر از انتخابات روی برگردانیم دیگران اعم از جریانات ناهمسو با انقلاب یا کشورهای خارجی برای سرنوشت ما تصمیم می‌گیرند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی علوم وتحقیقات درباره یکی دیگر از اشتباهات برخی دانشجویان در انتخابات گذشته مطرح کرد: برخی از تشکل‌ها و فعالان دانشجویی در انتخابات پیشین دیدگاه شخصی خود را به دانشجویان دیگر یا مردم القا می‌کردند.

وی با بیان اینکه جریان دانشجویی باید سایر دانشجویان را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 1400 تشویق و متقاعد کند که رأی وی در تعیین سرنوشت کشور تأثیرگذار است، گفت: دانشجویان به عنوان قشر نخبه و پیشران جامعه اگر متقاعد به دادن رای شوند، به طور قطع می‌تواند خانواده خود را نیز به شرکت در انتخابات تشویق کند. 

فرامرزی با تاکید بر اینکه جریان دانشجویی مانند دوران اوایل انقلاب باید احساس کند که تکلیف برعهده دارد، گفت: دانشجویان باید با احساس ناامیدی که در جامعه وجود دارد، مقابله کنند.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بر اینکه جریان دانشجویی نباید منتظر باشد تا از سایرین برای آنها تعیین تکلیف کنند، گفت: بیشتر سخنران‌های اول انقلاب سن آنها از افرادی که پای منبرشان بودند کم‌تر بود. جوانان منتظر نبودند تا تریبونی برایشان ایجاد شود. خودشان، افراد جامعه را توجیه می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت برون رفت از مشکلات فعلی به ویژه بحران اقتصادی در کشور با انتخابات امسال پیوند عجیبی خورده است. جنبش دانشجویی باید حافظه تاریخی مردم را در قبال عملکرد دولت های پیشین تقویت کند تا انتخاب درست را داشته باشند. امیدواریم با انتخاب عاقلانه وآگاهانه مردم از مشکلات فعلی کشور عبور خواهیم کرد.

فرامرزی درباره تاثیر ویروس کرونا بر فعالیت‌های دانشجویی عنوان کرد: سیاست در همه‌جای دنیا تحت تأثیر بحران سنگین ویروس مهلک کرونا در دوره رکود نسبی به سر می‌برد و ایران هم استثنایی از این روند کلی نیست؛ اما می‌توان این ادعا را مطرح کرد که تأثیر منفی آن به‌طور نسبی بر جنبش دانشجویی ایران بیشتر بوده است. با وجود این موضوع اما همچنان انتظار از جریان دانشجویی برای فعالیت بیشتر در انتخابات وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =