همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر

زمینه‌های همکاری‌های علمی، تولیدی، آزمایشگاهی و سرمایه‌گذاری در جلسه مشترک میان معاونان علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر و رئیس مرکز تحقیقات انرژی‌های نو واحد بوشهر بررسی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ حامد قائدی معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با بیان اینکه یکی از مهم ترین مأموریت های امروز این دانشگاه، تعامل حداکثری با نهادهای ارزشی و انقلابی است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همواره برای اعتلای آموزش عالی کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی پیش قدم بوده است و در استان بوشهر نیز توجه به برنامه‌های پژوهشی و تولید علم با محوریت نیروها و نهادهای انقلابی همچون سپاه از اولویت‌های کاری است.

قائدی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت های مهمی برای حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی دارد، توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی با حرکتی پرشتاب به سمت کاربردی و تجاری سازی علم، گام های استواری برداشته است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها یک مجموعه علمی پیوسته درون استانی است؛ بلکه پیوستگی و انسجام کشوری دارد، توضیح داد: بسیاری از رسالت‌ها و مأموریت‌های جدید دانشگاه، استانی و کشوری طراحی شده و در حال اجراست. قطعاً یک واحد دانشگاهی به‌تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی درخواست‌های مختلف جامعه باشد؛ اما با شبکه‌سازی و ایجاد کنسرسیوم‌های مختلف، تمام ظرفیت‌های دانشگاه در قالب یک ظرفیت واحد در اختیار واحدهای دانشگاهی مجری به‌عنوان نماینده ای از کل واحدها قرار داده شده است.

سرهنگ غلام هنرمند در این دیدار با بیان اینکه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر آمادگی دارد تا ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه علمی دانش پژوهان را در راستای رسیدن به اهداف نظام و انقلاب عملی کند، گفت: حمایت از مخترعین و مبتکرین به صورت ویژه در دستور کار دارد و تلاش می‌شود تا با حمایت از این فعالیت‌ها زمینه توسعه و تقویت آن نیز فراهم شود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام صادق (ع) با بیان اینکه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام صادق (ع)  استان بوشهر از طریق مراکز رشد، پایگاه‌های علمی و خانه نخبگان فعالیت‌های گسترده و دامنه داری را در راستای توجه به تولیدات و یافته‌های علمی، رشد بالندگی ظرفیت‌ها و استعدادهای شگرف نخبگان علمی بسیج به سرانجام رسانده است، یادآور شد: بحمداله در همه شهرستان‌های استان خانه نخبگان در جهت احصا مشکلات و ارائه راهکارها دایر شده است.

مهدی نکیسا رئیس مرکز تحقیقاتی انرژی ها نو دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت های این مرکز تحقیقاتی تشریح کرد: خدماتی مانند برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های مهارت‌افزایی فنی-تخصصی، طرح های بهینه‌سازی مصرف سوخت و انرژی و همچنین تبدیل انرژی‌ های خورشیدی،بادی و امواج دریا به الکتریسیته از ظرفیت‌های این مرکز است که می‌تواند زمینه همکاری را فراهم کند.

رئیس مرکز تحقیقات انرژی‌های نو دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر یادآور شد: این مرکز تحقیقاتی به عنوان دبیرخانه کنسرسیوم انرژی های نو و تجدیدپذیر دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیت و توانمندی شبکه ای جهت بهره گیری از تمامی ظرفیت های علمی و تحقیقاتی در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور می باشد و هدف آن انجام طرح های مختلف با رویکرد مساله محوری می باشد.

 هاشم خوردبین مسئول مخترعین و مبتکرین بسیج علمی و حیدری سنگستانی مسئول مرکز رشد، خلاقیت، توسعه و فناوری شهید علیرضا ماهینی سپاه امام صادق (ع) حضور داشتند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1095073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =