چین : جامعه جهانی از آمریکا مایوس شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن ابراز تاسف نسبت به ممانعت آمریکا از تصویب بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره خاتمه درگیری بین فلسطین و تل آویو گفت: جامعه جهانی از رفتار آمریکا بسیار مایوس شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «جائو لی جیان» روز سه شنبه در نشست خبری در پکن افزود: به همین دلیل آمریکا در شورای امنیت به شکل بی سابقه ای در انزوا قرار گرفته و در طرف مقابل وجدان و اخلاق بشری ایستاده است.

آمریکا از ۱۶ مه تا کنون سه بار از تصویب بیانیه مشترک شورای امنیت سازمان ملل با هدف خاتمه درگیری و خشونت بین فلسطین و اسراییل و حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی ممانعت کرده است.

گزارش ها حاکی است آمریکا همچنین با فروش موشک های هدایت شونده دقیق به ارزش ۷۳.۵ میلیارد دلار به اسراییل موافقت کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره گفت: اکثر مطلق اعضای شورای امنیت بر این باورند که باید برای پیشبرد مذاکرات صلح فلسطین و اسراییل و برقراری همزیستی مسالمت آمیز دو کشور یکصدا باشند.  اما آمریکا نه تنها برای جلوگیری از درگیری بین فلسطین و اسراییل اقدام نکرده، بلکه رفتار تنش زا داشته است.  

نیروهای اشغالگر صهیونیست از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت) حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه فلسطینیان ساکن باریکه غزه را آغاز کرده اند که تاکنون در اثر این حملات ۲۱۸ فلسطینی شهید و یک هزار و ۲۳۵ نفر دیگر زخمی شده اند. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین های اشغالی کرده است.

کد خبر: 1096065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =