کاندیداهای ریاست جمهوری برنامه‌های خود را برای جامعه زنان تبیین کنند

87 تشکل دانشجویی در بیانیه‌ای از کاندیداهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری درخواست کردند تا برنامه‌های خود را برای حل مشکلات جامعه زنان تبیین کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، 87 تشکل دانشجویی متشکل از (۸۲ دفتر بسیج دانشجویی, ۳ دفتر جامعه اسلامی و 2 کانون مهدویت) در بیانیه‌ای از کاندیداهای ریاست جمهوری در خواست کردند تا برنامه‌های خود را در مورد مسائل مهم جامعه زنان پرداخت کنند.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است:  امروز که در آغازین قدمهای گام دوم انقلاب هستیم، متاسفانه کسانی در عرصه سیاسی هستند که همچنان جامعه فاخر بانوان را بازیچه می‌پندارند و در بزنگاه‌های سیاسی و حساس این جامعه را دستمایه و پلکانی برای رسیدن به اهداف شوم سیاست‌زدگی خویش قرار می‌دهند. به ویژه در دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری شاهد این رفتار زننده و ناپسند از سوی برخی کاندیداها بوده‌ایم که مفاسد اقتصادی و ناعدالتی‌هایی که جریان فکری غربزده آنها در جامعه ایجاد و بعضا تقویت کرده و ضربات سنگینی را متوجه خانواده ها و زنان کرده است را با سوء استفاده از نام بانوان به حاشیه می رانند. 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این ابتذال به جایی رسیده‌است که حتی برخی در پاسخ به سئوالات اقتصادی نیز با جسارت تمام مسائلی چند درباره‌ آسیب‌شناسی جامعه زنان را مطرح می‌کنند درحالی که مسائل مطرح شده نه تنها در اولویت اول نیستند بلکه صرفا مسائلی حاشیه‌ای برای جلب توجه و سیاسی کاری هستند. در صورتی که با جابه‌جایی دولت و مجالس، مشکلات اصلی جامعه  بانوان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند همچنان در لایه‌ای از سکوت و بی‌توجهی از سوی مسئولان قرار دارند و با بی توجهی به مسئله اشتغال و اتکا به توان جوان ایرانی در داخل کشور، بار اقتصادی نیز بر دوش خانواده ها و زنان سنگین تر شده است. 

در این بیانیه مطرح شده است: استفاده از رای زنان، با هوچی گری انتخاباتی همان راهی است که محمدرضا پهلوی، در لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی و به تبعیت از نظام سلطه طی می‌کرد.  امروز به برکت نظام اسلامی، دیگر زنان عروسک خیمه شب‌بازی نیستند. زنان فرهیخته، صاحب فکر و تحلیل، بی شماراند؛ کاندیداهای ریاست‌جمهوری درخواست ما این است به ارائه برنامه‌هایتان در مورد برخی مسائل مهم جامعه‌ زنان که در ذیل به آنها می‌پردازیم سخن بگویید:

۱. در خصوص ارتقا وضعیت اقتصادی و معیشتی خانواده، خصوصاً حمایت از زنان سرپرست خانوار(که در شرایط کرونایی با افزایش وحشتناک زنان سرپرست خانوار مواجه بودیم)، برنامه اقدام و عمل شما چیست؟

۲. برای حضور و مشارکت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی زنان و دختران فرهیخته، تحصیل کرده، توانمندی که با موانع و مشکلات بسیاری مواجهه هستند چه تدبیری اندیشیده اید؟

۳. برنامه‌ی شما برای کمک به حفظ و ارتقا معنویت در زنان، که پایه رشد آنها در همه وجوه و تحقق الگوی سوم زن است، چیست؟ 

۴. در خصوص تسهیل و ترویج ازدواج آسان و پایدار برای میلیون‌ها خانواده که در حسرت تشکیل خانواده جوانانشان هستند(دخترانی که به آستانه تجرد قطعی رسیده‌اند و پسرانی که توان تشکیل خانواده ندارند)، چه طرح و برنامه‌ای دارید؟

۵. در جهت استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان، خصوصاً در محیط خانواده که مورد تأکید رهبری در سیاست های کلی برنامه های توسعه ۴ و ۵ و ۶ کشور بوده چه اقدامی جدی و عملیاتی دستور کار دارید؟

۶. برنامه‌ی شما در خصوص بالا بردن سلامت جسم و روان زنان چیست؟ 

۷. برای استفاده از فرصت محدود پنجره جمعیتی، با قرار گرفتن کشور عزیزمان در بحران جمعیتی و میلیون‌ها خانواده نابارور، مادران شاغلی که امکانات و تسهیلات حمایتی برای فرزندآوری ندارند، چه طرح و برنامه‌ای دارید؟ 

 انتهای پیام/

کد خبر: 1099153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =