هنرمندان همواره دغدغه مردم را دارند / جناب وزیر ارشاد عاشق میز و صندلی ات نباش

بازیگر پیشکسوت معتقد است که مسئول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید کسی باشد که درد و غم اهالی سینما را بشناسد و فقط عاشق میز و صندلی‌اش نباشد، بلکه عاشق خدمت رسانی به اهالی فرهنگ و هنر جامعه باشد.

رضا رویگری، بازیگر و خواننده‌ای که آثار ارزشمند و مهمی در کارنامه هنری خود دارد، در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص انتخاب وزیر ارشاد کارآمد در دولت سیزدهم اظهار کرد: باید مسئولی بیاید که تسلط کافی به این حوزه داشته باشد و در عین حال اهالی فرهنگ را بشناسد و از مشکلاتشان آگاه باشد و همچنین بتواند کمکشان کند.

رویگری با بیان مطلب فوق تشریح کرد: وزیر کارآمد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید اقداماتی را انجام دهد تا ممیزی‌ها در این حوزه کمتر شوند تا هنرمندان بتوانند به تولید آثار بهتری بپردازند، به دلیل اینکه کم‌تر شدن ممیزی‌هایی که دست و بال هنرمند را می‌بندد، به نفع سینما و اهالی هنر است، زیرا اهالی این حرفه بعد از این‌همه سال یاد گرفته‌اند که خط قرمزها را رعایت کرده و چه کارهایی انجام ندهند.

این بازیگر پیشکسوت خاطرنشان کرد: مسئول این حوزه باید کسی باشد که درد و غم اهالی سینما را بشناسد و فقط عاشق میز و صندلی‌اش نباشد، بلکه عاشق خدمت رسانی به اهالی فرهنگ و هنر جامعه باشد.

وی با تاکید بر این نکته که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برخورد مثبت و سازنده با پیشکسوتان و مشورت گرفتن از آنانی که سالیان طولانی در این عرصه برای مردم خدمت کرده اند را سرلوحه اقدامات خویش قرار دهد، افزود: با مشورت از پیشکسوتان در امور مربوط به آن‌ها مسلما موفق تر خواهد بود.

رویگری در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون وزنه سیاسی مسئولان وزارت ارشاد بر وزنه فرهنگی شان می‍چربیده اظهار داشت: من چندان اهل سیاست نیستم، اما مشاهده می‌کنیم در حال حاضر در تمام زمینه‌ها وزنه سیاسی مدیران می‌چربد بر دیگر مسئولیت‌هایشان به خصوص در حوزه کاری ما و یا حتی ورزش، اما من معتقدم اگر آن مسئول سیاستمدار خوبی باشد و بتواند در رده‌ی شغلی خودش خوب کار کنند، چه اشکالی دارد که سیاسی باشد اما به شرطی که اصل قضیه فرهنگ و هنر را فراموش نکند.

کیان ایرانی در فیلم مختارنامه که شاهد بازی به یاد ماندنی او در این عرصه بودیم، در پاسخ به این سوال که در حال حاضر مشغول به چه کاری هست، گفت: مشغول شمردن آجرهای دیوار اتاقم هستم و آنها را می‌شمارم تا کم نشوند.

وی در خصوص وضعیت هنرمندان در زمان همه گیری ویروس کرونا تشریح کرد: در ایام کرونا و غیر کرونا به هنرمندان سخت گذشته و می‌گذرد، مگر در این شرایط به مردم ایران سخت نمی‌گذرد، ما هم از آن‌ها هستیم و دغدغه مردم را هم داریم و واقعا اینقدر اوضاع اقتصادی نابسامان است که من همواره می‌گویم منی که یک عمر هنرمند و بازیگر این کشور بودم وضعیتم این است، مردم عادی چه باید بگویند.

بازیگر سریال معصومیت از دست رفته با اشاره به مالیاتی که برای هنرمندانی که بیشتر از 200 میلیون درآمد دارند وضع شده، بیان کرد: مسئولان لطف کنند اول درآمدها را ببینند و بعد دریافت مالیات را طلب کنند.

رویگری در زمان اوج خود در عرصه بازیگری وزنه ای برای فرهنگ و هنر کشورمان بوده و در خصوص برخورد مسئولان بعد از بیماری که برایش پیش آمد، بیان کرد:  شاید یکی دونفر از مسئولان به ما سر زدند و قول‌هایی هم دادند و کارهایی کردند، اما درمجموع چندان راضی کننده نبوده است.

رضا رویگری آثاری همچون سریال‌های «مختارنامه»، «معصومیت از دست رفته»، «سال‌های مشروطه» و خوانندگی سرود «ایران ایران» را در کارنامه هنری خود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1102871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • آیهان US ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      2 0
      بازی زیبای ایشون در مجموعه مختارنامه همواره در یاد ما زندست و امیدوارم مسئولان این هنرمندان رو بعد از زمان از کار افتادگی از یاد نبرند و به فکر معیشت و مسائل درمانیشون باشند
    • اسماعیلی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      2 0
      سلام ، با وجود احترامی که برای هنرمندانی مانند رضا رویگری قائلم با این صحبت ایشون در مورد مالیات هنرمندان مخالفم ، کارگران زحمت کش سالهای زیادی است که مالیات میپردازند اما هنرمندان که مطمئنا حقوق آنها از یک کارگر بیشتر است چرا نباید مالیات بپردازند ؟