سهمیه نقل و انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها باطل شد

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری دستورالعمل نقل و انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیئت علمی به محل خدمت عضو هیئت علمی را باطل کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، جواز نقل و انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیئت علمی به محل خدمت عضو هیئت علمی توسط هیئت عمومی دیوان عدالت اداری باطل شد.

براساس بند ۲ دستورالعمل اجرایی مصوبه جلسه ۷۳۵ بیست و پنجم تیر 92 شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تسهیلات فرزندان اعضای هیئت علمی به شماره ۶۹۳۱۲ در تاریخ 14 مرداد 92 پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری می‌توانند از دانشگاه مبدا به یکی از دانشگاه‌های واقع در شهر محل خدمت و ترجیحا دانشگاه محل خدمت عضو هیئت علمی یا در صورت نبودن آن رشته در آن شهر به دانشگاه نزدیک ترین شهر به محل خدمت عضو هیئت علمی با تعیین سازمان سنجش آموزش کشور در همان مقطع و گروه آزمایشی و دارا بودن حد نصاب مطابق با ضوابط، انتقال یا تغییر رشته بدهند.

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری پس از بررسی موضوع را تبعیض ناروا در حق مشمولان و مغایر با بند ۹ اصل سوم و اصل ۱۹ قانون اساسی دانست و جواز انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیئت علمی را خارج از حدود اختیار وضع کننده تشخیص و دستورالعمل مذکور را ابطال کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =