جزئیات لایحه رتبه بندی معلمان چه بود؟

اجرای رتبه‌ بندی معلمان در سند تحول بنیادین، سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش ‌و پرورش و قانون برنامه ششم توسعه مورد تأکید قرار گرفته است، اما بعد از حدود ۱۰ ‌سال هنوز چارچوب و ساختار مناسبی ندارد و به قانون تبدیل نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، آن‌طور که در گزارش منتشره مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در روز ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ تحت عنوان اظهارنظر کارشناسی درباره «لایحه رتبه‌بندی معلمان» آمده است: لایحه «نظام رتبه‌ بندی معلمان» که در راستای اجرای تکالیف قانونی برنامه ششم توسعه، سیاست‌های کلی ایجاد تحول، سند تحول بنیادین و نقشه جامع علمی کشور تدوین‌ شد و هدف اصلی آن استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص، شایستگی‌ها و عملکرد رقابتی معلمان است بعد از بحث ‌و حاشیه‌های متعدد در مورد لزوم تصویب آن در مجلس، در روز ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

بیشتر بخوانید:

رتبه بندی معلمان با چه چالش هایی روبروست؟

بدترین سناریو در انتظار لایحه رتبه بندی معلمان

رتبه بندی معلمان تا پایان سال جاری اجرا می شود

جدیدترین وضعیت لایحه رتبه‌ بندی معلمان

دایره شمول لایحه رتبه بندی معلمان «مشمولان طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور» است که در پنج رتبه تقسیم‌بندی می‌شوند و به‌تناسب رتبه، برای آنها فوق‌العاده رتبه‌ بندی که درصدی از مجموع حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر آنان است و به‌طور میانگین ۲۵ درصد بیشتر از میانگین حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =