وزیر پیشنهادی علوم رای اعتماد می‌گیرد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی می‌گوید وزیر پیشنهادی علوم دولت سیزدهم به احتمال زیاد رای اعتماد می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، کمیسیون‌های تخصصی مجلس این هفته میزبان وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم هستند تا وزرا بعد از ارائه برنامه‌های خود برای اداره هر وزراتخانه، ۳۰ مرداد از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرند.

در همین ارتباط، مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسکانیوز، درباره جزئیات جلسه کمیسیون آموزش با «محمد علی زلفی گل» وزیر پیشنهادی علوم دولت سیزدهم اظهارکرد: وزیر پیشنهادی علوم روز یکشنبه(۲۳ مرداد) با حضور در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ضمن تشریح برنامه‌های خود به صورت مکتوب و شفاهی، پاسخگوی سوالات اعضای کمیسیون بودند.

وی افزود: اعضای کمیسیون آموزش مجلس نیز در این جلسه، دغدغه‌ها و چالش‌های حوزه آموزش عالی را مطرح کردند و درباره برخی شبهاتی که نسبت به وی در فضای مجازی مطرح شده است، سوالاتی را پرسیدند. موضوعاتی مانند عدالت آموزشی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها، ارتقای علمی استادان، توجه به شرکت‌های دانش بنیان و...، جزء موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

ویس کرمی ادامه داد: اعضای کمیسیون آموزش بعد از بررسی تخصصی برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم، از یک تا پنج به برنامه‌ها نمره‌ خواهند داد. این نمره در سامانه‌ای ویژه ثبت می‌شود و کمیسیون آموزش در روز رایی اعتماد به کابینه، گزارش نهایی خود را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه ارائه خواهد داد.

وی با بیان اینکه نظر اعضای کمیسیون آموزش نسبت به وزیر پیشنهادی علوم مثبت بوده است، تصریح کرد: باتوجه به برنامه‌های پیشنهادی وزیر پیشنهادی علوم و توضیحاتی که وی ارائه داد، بنظر می‌رسد که فضای کلی کمیسیون آموزش نسبت به او منفی نباشد و به احتمال رای اعتماد را از کمیسیون بگیرد.

وی گفت: باتوجه به اینکه وزیر پیشنهادی علوم از بدنه وزارت علوم بوده است و دارای مدارج علمی بالایی هستند، آگاهی خوبی را نسبت به چالش‌ها و مسائل آموزش عالی داشتند. بنظر می‌رسد که می‌توانیم با به کارگیری نیروهای انقلابی و متدین، شاهد تحولات گسترده‌ای در نظام آموزش عالی کشوری باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1107069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =