عضو هیئت‌رئیسه مجلس: کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم نمره 17 از 20 می‌گیرند

عضو هیئت‌رئیسه مجلس برنامه‌های اعلامی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم را قابل‌قبول و مثبت ارزیابی کرد و نمره ۱۷ از ۲۰ را به کل کابینه پیشنهادی آیت الله رئیسی داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزرا در روز سه‌شنبه در کمیسیون‌های تخصصی و فرعی گفت: این حضور در پی برنامه‌ریزی دقیق و بسیار خوبی بود که در مجلس صورت گرفت. وزرا در حضور خود در مجلس آخرین برنامه‌های خود را اعلام کردند و نمایندگان نیز سؤالات و ابهامات خود را مطرح کردند.

وی با اعلام اینکه کمیسیون‌های مجلس در حال تدوین جمع‌بندی خود از وزرای پیشنهادی دولت هستند، اظهار کرد: وضعیت بررسی‌ها تا شنبه به همه نمایندگان اعلام می‌شود و از صبح شنبه وارد پروسه بررسی رأی اعتماد به برنامه‌های کلی چهار سال رئیس‌جمهور و همچنین هرکدام از وزرا در صحن علنی مجلس خواهیم شد تا رأی اعتماد به آن ها داده شود.

عضو هیئت‌علمی رئیسه مجلس برنامه‌های اعلامی وزرا در مجلس را قابل‌قبول و مثبت ارزیابی کرد و افزود: البته نواقصی نیز در برنامه‌ها وجود داشته است که طبیعتاً وزرا تلاش کردند در کمیسیون‌ها آن نواقص را بپذیرند و رفع کنند.

وی به گزارش شفاهی رؤسای کمیسیون درباره حضور وزرای پیشنهادی دولت اشاره و بیان کرد: این گزارش‌ها حاکی از آن است که نمایندگان مجلس نکات اساسی را از دغدغه‌های مردم برای وزرا و ضرورت توجه و رسیدگی هرچه زودتر به آن ها بر اساس اولویت‌ها گوشزد کردند. این دغدغه‌ها در زمینه مقابله با بیماری کرونا و سامان‌دهی معیشت و ثبات بازار و قیمت‌ها بیش از هر موضوع دیگری است.

حاجی دلیگانی نمره 17 را به کل کابینه و نوع گفتار، صحبت و ارائه وزرا در کمیسیون‌ها از 20 داد و گفت: در صحن علنی مجلس، باتوجه‌به اینکه در منظر مردم قرار داریم، شفاف‌تر و روشن‌تر اظهار نظرها صورت می‌گیرد و بررسی‌ها دقیق‌تر خواهد بود.

وی حضور وزرا در همه کمیسیون‌ها را موجب شناخت همه نمایندگان از وزرای پیشنهادی و برنامه‌های آن ها دانست و عنوان کرد: این مسئله سبب می‌شود ظرفیت و برنامه‌ریزی هر وزیر شناخته شود و در صحن علنی مجلس تصمیم صحیح‌تری نسبت به وزیر گرفته شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1107527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =