بورسیه تحصیلی/ کدام آزمون زبان انگلیسی برای پذیرش در دانشگاه‌های خارجی بهتر است؟

اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور را دارید، داشتن مدرک زبان ضروری است. در این گزارش با هزینه‌ آزمون، اطلاعات ثبت نام و حدنصاب نمرات آزمون‌های زبان انگلیسی آیلتس، تافل، PTE و دولینگو آشنا خواهید شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، آیلتس، تافل، PTE و دولینگو متداول‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی هستند که یکی از مهم‌ترین شرایط پذیرش در دانشگاه‌های انگلیسی زبان به حساب می‌آیند. نتیجه این آزمون‌ها به دانشگاه نشان می‌دهد که توانایی شما برای حضور در یک محیط دانشگاهی انگلیسی زبان چقدر است. بنابراین، داشتن مدرک زبان به عنوان بخشی از درخواست ویزای دانشجویی ضروری است.

در این راستا، به اطلاعاتی شامل هزینه‌ آزمون‌ها، نحوه ثبت‌نام، حدنصاب نمره قبولی در آزمون‌ها، آزمون مورد پذیرش در دانشگاه مورد نظر نیاز دارید، که در ادامه آمده است؛

آیلتس آکادمیک (IELTS Academic)

آیلتس یکی از متداول‌ترین آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی برای غیرانگلیسی‌زبانان متمایل به تحصیل در خارج از کشور است. این آزمون شامل صحبت کردن، خواندن و نوشتن دانشگاهی است.

دوره‌های آمادگی آیلتس هم به صورت حضوری در ایران و هم به صورت آنلاین در دسترس هستند. این آزمون به طور خاص برای ارزیابی میزان تسلط افراد در صحبت کردن به زبان  انگلیسی در محیط تخصصی دانشگاهی طراحی شده است.

هزینه آزمون آیلتس بین ۱۷۵ تا ۱۹۵ پوند است و نتیجه آن، پس از ۱۳ روز اعلام می‌شود. آیلتس از سوی همه دانشگاه‌های انگلستان، استرالیا، بیش از سه هزار و ۴۰۰ موسسه در آمریکا و بیشتر دانشگاه‌های کانادا، ایرلند و اروپا پذیرفته می‌شود.

اگر می‌خواهید بدانید که آیا دانشگاه مورد نظر شما آزمون آیلتس را قبول می‌کند یا نه؟ از اینجا جستجو کنید. همچنین برای ثبت‌نام در این آزمون از اینجا اقدام کنید. 

آیلتس ایندیکیتور (IELTS Indicator)

این آزمون در واکنش به محدودیت‌های کووید ۱۹ ایجاد شده و نسخه‌ای از آزمون آیلتس است که می‌توانید به جای حضور در مرکز آزمون، از خانه در آن شرکت کنید. این آزمون همه زمینه‌های مشابه آیلتس را ارزیابی می‌کند و بخش گفتاری آزمون از طریق تماس تصویری با یک امتحان‌گیرنده آموزش دیده آیلتس گرفته می‌شود.

بسیاری از موسسات به دلیل شیوع کرونا، آیلتس ایندیکیتور را می‌پذیرند و شما می‌توانید از این لیست  برای بررسی این که دانشگاه انتخابی شما این شیوه را می‌پذیرد یا نه، استفاده کنید.

تافل (TOEFL iBT)

تافل IBT آزمونی اینترنتی است که از سوی شرکت ارزیابی ETS برگزار می‌شود و برای مطالعات دانشگاهی، کار و مهاجرت مورد استفاده قرار می‌گیرد. تافل در بیش از ۱۱ هزار دانشگاه در بیش از ۱۵۰ کشور پذیرفته شده است.

می‌توانید فهرست موسساتی که تافل را می‌پذیرند از طریق سایت ETS جستجو کنید تا مطمئن شوید دانشگاه مورد نظر شما آن را قبول می‌کند یا خیر؟ هزینه آزمون به کشور محل سکونت شما بستگی دارد و معمولا ۱۰ روز زمان می‌برد تا نتیجه مشخص شود.

 PET Academic

آزمون PET از سوی شرکت آموزشی پیرسون اجرا می‌شود و از هوش مصنوعی برای ارزیابی بی‌طرفانه از مهارت انگلیسی شما استفاده می‌شود. PET دانشگاهی را می‌توان در مراکز آزمایشی پیرسون که مورد تایید بوده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کووید گذراند.

این آزمون به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده است. می‌توانید از ابزار جستجوی PET Academic استفاده کنید تا ببینید آیا موسسه شما آزمون PET را قبول می‌کند یا نه؟ هزینه آزمون بستگی به کشور محل سکونت شما دارد و در سایت PET Academic قابل مشاهده است.

آزمون زبان انگلیسی Duolingo

دولینگو آزمونی آنلاین است که می‌توانید در هر نقطه از جهان با رزرو قبلی انجام دهید. به همین دلیل، در دوران پاندمی به صورت گسترده پذیرفته شده است. نتایج آزمون ۴۸ ساعت بعد اعلام می‌شود و هزینه آن حدود ۴۰ پوند است.

این آزمون یک ساعته شامل ارزیابی مهارت‌های خواندن، صحبت کردن و گوش دادن و یک فیلم ضبط شده است که در آن باید به سوالات باز پاسخ بدهید.

بسیاری از دانشگاه‌ها نمرات DET را می‌پذیرند. از اینجا می‌توانید جستجو کنید که دانشگاه مورد نظر شما آزمون DET را می‌پذیرد یا نه؟ همچنین می‌توانید از اینجا برای مقایسه نمرات آزمون DET با نمرات آیلتس و تافل استفاده کنید.

چه زمانی باید در آزمون زبان انگلیسی شرکت کنیم؟

همه دانشگاه‌ها برای درخواست نیاز به آزمون انگلیسی ندارند؛ اما پس از ارائه درخواست حتما باید در آزمون زبان شرکت کنید.

نمره قبولی آزمون آیلتس، تافل، PET یا دلینگو چیست؟

شرط پذیرش در بسیاری از دانشگاه‌ها حداقل نمره ۶/۵-۶ آزمون آیلتس است. البته برای دوره‌های رقابتی‌ در دانشگاه‌های برتر مانند کالج‌های Ivy League در آمریکا، لازم است نمره بالاتری مانند هشت را به دست بیاورید.

نمره ۱۰۰-۹۰ به طور متوسط برای تافل خوب تلقی می‌شود. با این وجود برخی دانشگاه‌ها، حداقل نمره آزمون را تعیین می‌کنند.

نمره ۵۸ و بالاتر از آن برای آزمون PET، نمره خوبی است. البته برخی دانشگاه‌های برتر ممکن است حداقل نمره ۷۰ را برای دوره‌های رقابتی تعیین کنند.

بیشتر دانشگاهها نمره ۱۰۰ را برای آزمون دلینگو انتظار دارند، در حالی که برخی دانشگاه‌های برتر نمره ۱۲۰ را شرط پذیرش قرار می‌دهند.

البته نمرات گفته شده، تخمینی هستند. در واقع بهترین کار است که همیشه بالاترین نمره را هدف بگیرید. چون هرچه امتیاز بالاتری به دست بیاورید، رزومه قوی‌تری ارائه خواهید داد.

توجه کنید که دانشگاه‌های مختلف، حداقل نمرات متفاوتی دارند. به همین دلیل، بهتر است سایت دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنید یا مستقیما با آن‌ها تماس بگیرید.

آیا برای درخواست ویزا باید در آزمون زبان انگلیسی جداگانه‌ای هم شرکت کنیم؟

معمولا آزمون‌های گفته شده برای اثبات توانایی شما در زبان انگلیسی کافی هستند. البته در مواردی دانشگاه، نامه‌ای برای تایید مهارت شما در درخواست ویزا می‌نویسد تا شرایط آن را برآورده کنید. با این حال، کشورهای مختلف، شرایط متفاوتی برای ویزا دارند، بنابراین در مورد قوانین خاص مقصد مورد نظر خود تحقیق کنید.

اطلاعات کلیدی برای آزمون‌های آیلتس، تافل، PTE، دولینگو

هزینه

آنلاین یا مرکز آزمون؟

دانشگاه‌هایی که این آزمون را می‌پذیرند؟

مدت زمان اعلام نتیجه

ثبت نام در آزمون

آیلتس آکادمیک

۱۷۵-۱۹۵ پوند

مرکز آزمون

همه دانشگاه‌های انگلستان، استرالیا، بیش از سه هزار و ۴۰۰ موسسه در آمریکا و بیشتر دانشگاه‌های کانادا، ایرلند و اروپا

۱۳ روز پس از آزمون

سایت ثبت نام

آیلتس ایندیکیتور

حدود ۱۱۰ پوند

آنلاین

اکثر دانشگاههایی که آیلتس را می‌پذیرند، شاخص آیلتس را هم می‌پذیرند

۱۳روز پس از آزمون

سایت ثبت نام

تافل/ نسخه خانگی

بستگی به مکان شما دارد. اطلاعات بیشتر در اینجا

آنلاین

جستجو دانشگاه‌ها از اینجا

۶ تا۱۰ روز پس از آزمون

سایت ثبت نام 

PET

بستگی به مکان شما دارد. اطلاعات بیشتر در اینجا

مرکز آزمون

جستجوی دانشگاه از اینجا

۴۸ ساعت بعد

سایت ثبت نام 

DET

حدود ۴۰ پوند

آنلاین

بیش از سه هزار دانشگاه

جستجو در اینجا 

۴۸ ساعت

سایت ثبت نام 

انتهای پیام/

کد خبر: 1108914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =