رسانه ملی باید بتواند صدای مخالف را بشنود /  افراد با هر دیدگاه و سلیقه‌ای نظراتشان را مطرح کنند

غلامرضا موسوی معتقد است که صدا و سیما برای دور شدن از تکصدایی باید به هر دیدگاه و عقیده‌ای اجازه دهد که به بیان نظراتش بپردازد.

سید غلامرضا موسوی، رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، در خصوص تک‌صدایی رسانه ملی اظهار کرد: بهترین راهکار برای رسانه ملی این است که بتواند تلویزیون ملی و رسانه ملی را به معنی واقعی کلمه اثبات کند و واقعا صاحب این نام باشد، یعنی افراد با هر شکل و عقیده و نگاهی که دارند بتوانند نظرات و عقایدشان را بیان کنند.

این تهیه کننده ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد: به طور طبیعی اگر به این سمت حرکت نکنیم، رسانه ملی نمی‌تواند این واژه را اثبات کند و پس از مدتی دچار مشکلاتی می‌شود که طی آن برخی از مردم به رسانه‌های خارجی روی می‌آورند.

موسوی خاطرنشان کرد: بهتر این است که خودمان بتوانیم همواره در داخل این امکان را فراهم کنیم که همه افراد جامعه با هر دیدگاه و سلیقه و ایده‌ای بتوانند عقایدشان را مطرح کنند، همان هدفی که یک زمانی رادیو گفت و گو به خاطر آن به وجود آمد و اگر همان دلایلی که این رادیو به واسطه آن به وجود آمد را امروز در رسانه ملی پیگیری کنیم به طور طبیعی گام بلندی برداشته می‌شود.

رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما با بیان این مطلب که من فکر می‌کنم مردم ما با هر دیدگاه، نگاه و رفتاری کشورشان را بسیار دوست دارند، اذعان کرد: طبیعی است که افراد اگر حتی نگاه مخالف عقاید برخی نیز داشته باشند بتوانند حرف بزنند و ارزشمندتر است که نگاهشان را مطرح کنند و در معرض قضاوت قرار بگیرند و خودشان را در معرض قضاوت دیگران هم قرار دهند و اهمیت رسانه ملی این است که بتواند این اتفاق را رقم بزند.

موسوی ادامه داد: اینکه آیا رسانه ملی تاکنون توانسته در این راه گام بردارد یا نه طبیعتا جواب منفی است اما باید در این زمینه از دیدگاه دلسوزان و صاحب نظران استفاده کرده و نگاه‌های متفاوت فرهنگی و سیاسی را مطرح کند و همه به این نتیجه برسند که می‌توانند عقاید خودشان را بیان کنند که اگر این اتفاق بیفتد ما چند گام رو به جلو برخواهیم داشت.

این تهیه کننده در جواب این سوال که آیا توصیه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد دولت سیزدهم دارید، اذعان کرد: وزیر و معاونان وی که اغلب معاونان وزیر ارشاد سابق هستند، به طور حتم مسائل را بررسی می‌کنند و همچنین توصیه من نیز به صورت صنفی است که بخش‌های صنفی آن را منتشر کرده و یا می‌کنند تا به سمع و نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برسد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو کار آماده دارد که فیلمنامه آن مراحل نهائیش را طی می‌کند، بیان کرد: با توجه به حساسیتی که من روی فیلمنامه دارم و دوستانی که قرار است این فیلمنامه‌ها را بسازند باید این آثار کامل شود و سپس با ایجاد شرایط بهتر تولید را شروع خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =