فراخوان صندوق حمایت از پژوهشگران برای حل چالش‌های ملی و منطقه‌ای

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور فراخوانی با محوریت حل چالش‌های بومی، ملی و منطقه‌ای و افزایش مشارکت پژوهشگران ایرانی در ارتباط با فعالیت‌های این موسسه، منتشر کرد.

 به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ( INSF )، در راستای همکاری  این صندوق و مؤسسه بین‌المللی تحلیل سامانه‌های کاربردی ( IIASA ، یاسا) و با هدف ارتقاء پژوهش‌های مرتبط با موضوعات فعالیت مؤسسه ( IIASA ، یاسا) و افزایش مشارکت‌های پژوهشگران ایرانی در ارتباط با فعالیت‌های این مؤسسه، فراخوانی برای بهره مندی پژوهشگران کشور از سوی صندوق ( INSF ) منتشر کرد.

این فراخوان به صورت داخلی برگزار شده و کلیه حمایت‌ها توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ارائه خواهد شد و حداکثر از ۱۰ طرح پژوهشی که دارای ویژگی‌های کیفی لازم باشد تا سقف ۵ میلیارد ریال به ازای هر طرح، حمایت خواهد شد.

حوزه‌های اولویت فراخوان شامل انرژی، تغییرات اقلیم، منابع آب و امنیت غذایی، آلودگی هوا و محیط زیست و مدل سازی و تحلیل سیستم‌ها است.

مؤسسه یاسا ۷ برنامه پژوهشی کلان دارد که هر برنامه شامل گروه‌های پژوهشی متعددی است. هر گروه نیز پایگاه‌های داده، مدل‌ها و ابزارهای پژوهشی خاصی را در راستای اهداف پژوهشی خود توسعه داده است. ارتباط میان فراخوان صندوق و مؤسسه یاسا در این بخش ایجاد می‌شود؛ بدین ترتیب که کلیه پروپوزال‌ها باید از نظر موضوعی با فعالیت‌های یکی از گروه‌های پژوهشی مؤسسه یاسا در ارتباط باشند.

استفاده از پایگاه‌های داده، مدل‌ها و ابزارهای پژوهشی مؤسسه (مانند MESSAGE, GAINS, CATSIM,.. ) جز شروط لازم هر پروپوزال است.

از ۷ برنامه پژوهشی مؤسسه یاسا، تنها ۳ برنامه پژوهشی "پیشبرد تحلیل سامانه‌ای ( Advancing Systems Analysis )"، "تنوع زیستی و منابع طبیعی ( Biodiversity and Natural Resources )" و "انرژی، اقلیم و محیط زیست ( Energy, Climate, and Environment )" در ارتباط با اولویت‌های این فراخوان است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این فراخوان می‌توانند از ۱۷ مهر تا ۳۰ آبان پیش پروپوزال‌های خود را به سامانه طرح‌های پژوهشی صندوق ( rtms.insf.org ) ارسال کنند و پروپوزال‌های ارسالی از اول تا 30 آذرماه غربالگری خواهند شد. 

ارزیابی پیش پروپوزال‌ها توسط صندوق بر اساس شاخص‌هایی چون تکمیل کلیه بخش‌های سامانه صندوق و فرم خام پیش پروپوزال در چارچوب اعلام شده، تبیین ارتباط موضوعی میان پروپوزال و فعالیت‌های حداقل یکی از گروه‌های پژوهشی مؤسسه یاسا (صرفاً گروه‌های پژوهشی‌ای که تحت یکی از ۳ برنامه ذکر شده در بالا فعالیت دارند) و استفاده از پایگاه‌های داده، مدل‌ها و ابزارهای پژوهشی مؤسسه یاسا صورت می‌گیرد.

هر پیش پروپوزال تنها می‌تواند یک متقاضی اصلی (PI) داشته باشد؛ متقاضی اصلی باید عضو هیأت علمی تمام وقت یکی از دانشگاه‌ها یا مؤسسات پژوهشی ایران باشد ضمن آنکه متقاضی اصلی نمی‌تواند در قالب فراخوان، بیش از یک پروپوزال ارسال کند.

حداقل مدت زمان اجرای طرح پژوهشی در قالب این فراخوان یک سال، و حداکثر مدت زمان اجرای طرح سه سال است و هزینه‌های مورد حمایت صندوق در این فراخوان شامل هزینه مواد اولیه و تجهیزات مصرفی، هزینه خدمات آزمایشگاهی، هزینه سفر، هزینه نیروی انسانی می‌شود.

حمایت از پژوهشگران جوان (پژوهشگران پسادکترا و دانشجویان دکترا)، بخشی از هزینه نیروی انسانی این فراخوان است که به پژوهشگر جوان پرداخت خواهد شد. حق الزحمه این افراد به ترتیب ۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال در سال است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =