ظریف و روحانی پاسخگوی اعمال خود باشند / تیم مذاکره‌کننده جدید درس بگیرد

محمدحسن آصفری با بیان اینکه ظریف و تیم مذاکره‌کننده برجام به دلیل ندانم کاری‌های خود خسارات بسیار زیادی را به ملت ایران وارد کردند، گفت: اکنون آنها باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص اعتراف ظریف مبنی بر عدم مطالعه متن برجام عنوان کرد: اظهارات آقای ظریف بسیار دیرهنگام است، چرا که وی از روز اول می‌دانست که در متن برجام لغات و الفاظی آمده که منجر به ادارک معنای متفاوتی از آنها می شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مجلس نهم بارها در کمیسیون امنیت و کمیسیون مشترک به ظریف عنوان کردیم با توجه به اینکه برجام موضوعی است که در یک طرف آن ایران و در طرف دیگر کشورهای اروپایی قرار دارند، باید متن فارسی آن نیز به عنوان سند مد نظر قرار بگیرد ولی او اظهار می‌کرد که طرف غربی این موضوع را نمی‌پذیرد.

وی در ادامه افزود: این مسائلی که ظریف عنوان کرده در حال حاضر هیچ خروجی برای کشور نخواهد داشت و ظریف و تیم مذاکره‌کننده باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور ادامه داد: من معتقدم باید نسبت به این موضوع به عنوان یک پرونده باز نگریسته شده و به طور جدی دنبال شود چرا که ظریف و روحانی، رئیس جمهور وقت علیرغم اینکه ادعای این را داشتند که مذاکره کردن با دنیا را بلدند اما اکنون مشاهده می‌کنیم که چگونه سر ملت ایران را کلاه گذاشتند.

آصفری با بیان اینکه ظریف و تیم مذاکره‌کننده به دلیل ندانم‌کاری های خود خسارات بسیار زیادی را به ملت ایران وارد کردند و اکنون باید پاسخگوی اعمال خود باشند، گفت: این مسئله خود می‌تواند هشداری برای مذاکرات آتی باشد و اگر قرار است توافقی صورت گیرد باید متن فارسی آن نیز به عنوان سند در روند مذاکرات مد نظر باشد.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران توقع دارند که با فرد خاطی برخورد جدی صورت گیرد و نباید این موضوع رها شود.

آصفری با اشاره به این مسئله که ظریف فردی نبوده که به مسائل دیپلماسی و زبان خارجی آشنایی نداشته باشد، گفت: خوشبینانه برخورد کردن‌های وی و همچنین اعتماد کردن‌های بیجای او و تیم مذاکره کننده و عجله کردن در رسیدن به توافق در مذاکرات سبب شده که امروز ما شاهد برخورد دوگانه با الفاظ از سوی طرف‌های غربی باشیم.

نماینده مردم اراک در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: ظریف در فایل صوتی که از او منتشر شده عنوان کرده بود که اگر میدان در اختیار دیپلماسی بود ما موفق‌تر عمل می کردیم اما اکنون مشاهده می‌کنیم که وی میدان را در اختیار داشته اما نحوه درست مذاکره کردن را بلد نبوده و همین امر باعث شده تا امروز با حجمی از مشکلات روبرو باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه باید کسانی که در برجام مسبب بروز وضعیت فعلی کشور شده‌اند محاکمه شوند، عنوان کرد: ما دلال‌هایی در روند مذاکرات داشتیم که کار چاق کن‌های مذاکرات بودند و در آن زمان مبالغ سنگینی از تیم مذاکره‌کننده دریافت می‌کردند تا روند مذاکرات را تسهیل کنند اما با وجود اینکه پول‌های هنگفتی را به جیب زدند نتواستند حقوق جمهوری اسلمی ایران را احیا کرده و در برجام تثبیت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =