ورود مجلس به ماجرای تخلفات جذب اعضای هیئت علمی

 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: قصد داریم به تخلفات و شکایت از روند جذب اعضای هیئت علمی در وزیرهای علوم دولت‌های یازدهم و دوازدهم رسیدگی کنیم.

احمد نادری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر تخلفات بسیاری در روند جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌هی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده است، گفت: کمیسیون آموزش و اصل 90 مجلس شورای اسلامی به بخشی از این پرونده‌ها و تخلفات ورود پیدا کرده است. همچنین تعداد بیشماری پرونده باز در اصل 90 وجود دارد که قصد داریم به آنها نیز رسیدگی کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شکایات زیادی از جذب غیرقانونی و رابطه‌ای اعضای هیئت علمی وجود دارد، گفت:  بیشتر این شکایات یا تخلفات مربوط به چند سال اخیر دولت قبلی است.

وی از احتمال آغاز تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها خبر داد، گفت: این گروه مسئول رسیدگی به تخلفات و شکایت از روند جذب اعضای هیئت علمی در وزارت‌خانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری دولت‌های یازدهم و دوازدهم است.

نادری مطرح کرد: اگر جذب هئیت علمی با رابطه و سفارش انجام شده باشد یا آن فرد جذب شده، از نظر علمی صلاحیت و شایستگی نداشته باشد، قطعا با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از استادان نیز به دلیل اختلاف نظر و سلیقه با روسا یا معاونان دانشگاه‌ها، هیئت علمی آنها در مرحله پیمانی لغو شده است، گفت: بنده اعلام می‌کنم که هر استادی اگر ادعا دارد که رئیس دانشگاهی حق آن را ضایع کرده است، می‌تواند به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کند.

وی با اشاره به جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های ذیل وزارت علوم در سال‌های اخیر اظهار کرد: روند جذب اعضا هیئت علمی بسیار پیچیده و زمان‌بر است، در نتیجه امکان وقوع تخلفات نیز وجود دارد. مراحل این روند از گروه‌های درسی در دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها آغاز می‌شود و سپس به تایید نهایی وزارت علوم می‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مرکز خراسان جنوبی IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      4 0
      خدا قوت. انشالا منتظر ورود به استخدام های غیر قانونی و فامیلی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در ستاد، موسسات و مراکز تحقیقاتی استانی خصوص در اسال 1398 و 99 هستیم.
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      3 0
      بسیار عالی. منتظر ورود قدرتمند نمایندگان مجلس به این موضوع حیاتی و امیدبخش و عدالت محور هستیم
    • منتظر IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      2 0
      احسنت بر عدالت طالبان و روشن ضمیران مجلس
    • استخدام بدون سهمیه در فراخوان IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      1 0
      لطفا استخدام هیات علمی در سال 1398 و 99 در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی بررسی گردد که بر اساس کدام سهمیه در فراخوان جذب 98 انجام شده؟ اصلا مرکز خراسان جنوبی سهمیه ای برای جذب هیات علمی در فراخوانهای چند سال گذشته نداشته اما جذب فامیلی یک نفر انجام شده.