دستور اسماعیلی برای راه‌اندازی اتاق فکر در حوزه‌های تخصصی وزارت فرهنگ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه، گفت: به منظور استفاده از ظرفیت نخبگان، صاحب‌نظران و فعالان فرهنگی ضروری است حوزه‌های تخصصی نسبت به راه‌اندازی هیات‌های اندیشه‌ورز اقدام کنند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسه شورای معاونان این وزارتخانه با دستور جلسه «معارفه مدیران جدید و قدردانی از مدیران پیشین» و بیان اخبار و ارائه گزارشی از مهم‌ترین عناوین فرهنگی، برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی در این جلسه با ارائه گزارشی از سفر به استان فارس گفت: در جریان این سفر مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه تالار مرکزی شیراز در مدت سه سال اختصاص پیدا کرد و همچنین مقرر شد با موافقت رئیس جمهور نسبت به تاسیس مرکز حافظ‌پژوهی اقدام شود.

وی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع استانی به اردبیل نیز خاطرنشان کرد: برای سفر اردبیل هم ۲۰۰ میلیارد تومان برای تالار مرکزی این استان مدنظر قرار گرفته و در مجموع شش مصوبه از محل اعتبارات سفرهای استانی برای این استان خواهیم داشت، تمام تلاش ما براین است که از ظرفیت سفرهای استانی برای تکمیل پروژه‌ها نهایت استفاده را داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان ضرورت تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز در همه مجموعه‌های محتوایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراز کرد: به همین منظور شب گذشته در خصوص معاونت امور مطبوعاتی جلسه‌ای با صاحب‌نظران رسانه داشتیم، از این رو لازم است این امر در سایر حوزه‌ها نیز راه اندازی و کار خود را به سرعت آغاز کنند.

اسماعیلی در بخش دیگری از این جلسه یکی از ملزومات مدیریت را تسهیل ارتباط با جامعه عنوان کرد و گفت: مدیران باید راه ارتباطی مردم با خودشان را آسان کنند، در همین خصوص از مجموعه روابط عمومی خواسته‌ام شرایطی را فراهم کند تا بتوانیم ارتباط بیشتری با جامعه داشته باشیم و از سایر مدیران هم می‌خواهم علاوه بر کارکنان خود با عموم جامعه راه‌های ارتباطی را ایجاد کنند.

وی افزود: مدیر بودن یک فرصت است که امکان خدمتگذاری را برای ما فراهم کرده و شاید به دلیل مراجعات گاهی با خستگی زیاد روبه‌رو شویم، اما این یک نعمت است که خداوند به همه ما عنایت کرده که براساس آن می‌توانیم کار مردم را انجام دهیم.

در ابتدای این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از زحمات حسین انتظامی رئیس پیشین سازمان امور سینمایی، سیدمحمد مجتبی حسینی معاون پیشین امور هنری و محمدرضا نوروزپور مدیرعامل پیشین سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) قدردانی کرد.

همچنین حکم انتصاب سعید کرمی به عنوان مشاور حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدحسین ایمانی خوشخو به عنوان مشاور وزیر در امور سیاستگذاری‌های کلان و توسعه فعالیت‌های فناورانه فرهنگی و هنری از سوی اسماعیلی به آنان اعطاء شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =