کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای واحد شهرکرد از فروش گیاهان دارویی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به درآمدهای غیر شهریه‌ای ناشی از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد: واحد شهرکرد حدود 200 میلیون تومان فروش گیاهان دارویی داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی در راستای افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای و رهایی از وابستگی به درآمدهای شهریه‌ای، همکاری‌هایی با شرکت‌های دانش بنیان در زمینه‌های مختلف به ویژه بخش کشاورزی داشته است.

در این ارتباط ابراهیم رحیمی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: واحدهای استان چهار محال و بختیاری درآمدهای غیر شهریه‌ای بسیار خوبی داشته‌ و در حال افزایش این درآمدها هستند.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر درآمدهای غیر شهریه‌ای واحد شهرکرد از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان بوده است، گفت: این واحد در حدود 200 میلیون تومان فروش گیاهان دارویی داشته است که بخش بیشتر این فروش برای صادرات این گیاهان بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر در سال سوم از فعالیت درآمدزا در راستای درآمدهای غیر شهریه ای هستیم و با برنامه ریزی دقیق، قصد داریم که در سال‌های آینده این درآمدها را افزایش دهیم. 

وی ادامه داد: علاوه بر کشت و برداشت گیاهان دارویی، خشک کرده، بسته بندی، اسانس گیری، در دستور کار واحد شهرکرد قرار دارد.

رحیمی درباره سایر فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد: تولید کیت‌های آزمایشگاهی و کیت‌های تشخیص بیماری نیز جزو منابع درآمدزایی این واحد بوده است. کیت‌های تشخیص بیماری قبلا از کشور آلمان با قیمت حدود 20 میلیون وارد کشور میشد؛ اما در حال حاضر این با هزینه کمتر از 2 میلیون تومان، تولید می شود که با کیفیت کیت های قبلی رقابت دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با اشاره به اینکه بیماری کرونا مشکلاتی را برای فعالیت فناورانه واحدها ایجاد کرده است، گفت:  با وجود این مشکلات، در تلاش هستیم با جذب حامی مالی، محصولات را به تولید انبوه رسانده و تجاری سازی انجام شود.           

رحیمی خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود بالای 20 هسته فناور در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهار محال و بختیار  شکل گرفته است، که از این تعداد 4 شرکت فناوری و یک شرکت دانش بنیان است.           

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در پاسخ به این پرسش که آیا نحوه تدریس استادان در آموزش آنلاین در حال حاضر نسبت به اوایل تغییری کرده است یا خیر، اظهار کرد:  در ابتدای امر آموزش مجازی با مشکلات بسیار مواجه بودیم؛ اما با همت، تلاش و برنامه‌ریزی این مشکلات به حداقل رسیده است. در واحد شهرکرد بالای 90 درصد دانشجویان و استادان از آموزش آنلاین رضایت دارند.

وی در پایان بیان کرد: دانشجویان به آموزش حضوری  و غیر حضوری نیاز دارند، در نتیجه  تلاش داریم تا در هر دو حوزه کیفیت آموزش را اتقا دهیم.   

انتهای پیام/

کد خبر: 1116438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =